Echtheid en waarde 'President Moon Jae-in' horloge?

Gegroet iedereen.

Ik heb enige tijd geleden een horloge in mijn bezit gekregen die uit de verzameling van mijn oom zaliger was. Hoewel er pareltjes in zijn verzameling zaten, zijn er ook een aantal die eerder ‘sentimentele’ waarde voor hem hadden zonder meer. Mijn vraag gaat bij deze om een horloge dat ik erin terugvond, waarvan ik haast niets op het internet vindt, behalve dan enkele aanwijzingen over wat het zou kunnen zijn. Is er misschien iemand die verstand heeft van ‘President Moon Jae-in’ horloges? En is het mogelijk mij een idee te geven hoe te zien of het een origineel is, en wat het mogelijks waard is? (Helaas kan ik als beginneling op dit forum geen foto’s of gevonden weblinks meedelen…)

Alvast bedankt!


Horloges uit Zuid Korea. Kan mij niet echt voorstellen dat je hier een flinke prijs voor kunt vragen…

2 likes

Thanks voor je bericht.
Ik vermoed dat je gelijk hebt, maar het mysterie blijft me aangrijpen!
Ik heb gelezen dat ze zeer goedkoop zijn, maar dat men er moeilijk aangeraakt omdat enkel presidenten en hun kringen in Zuid Korea dergelijke horloges ‘mogen’ aanschaffen/krijgen…

2 likes

Het enthousiasme druipt in mijn schoenen. :’)

1 like

Kan wel hoor, allen maximaal twee per keer via de upload button!

Aah dat wist ik niet. Thanks voor de tip.

Vindt het toch een erg leuke backstory hebben zo, benieuwd hoe die eruit ziet.

De waarde zal niet hoog liggen schat ik in, maar indien het horloge enigszins je smaak is zou ik het alleen al voor het verhaal houden.

Zeker wel, ik ga het ook niet direct verkopen, maar had er graag meer over geweten. Het is zeker niet mijn smaak, maar er hangt sentimentele waarde aan vast.

Aangezien mij is verteld dat ik - als groentje op dit forum - toch 2 foto’s mag sturen, zet ik ze er alvast op!

2 likes

Een beetje een karig cadeau als staatshoofd. Een verguld horloge met een quartz uurwerk.

Ik geloof niet dat dit enige reële economische waarde heeft.

Dit lijkt mij eerder een replica van de eventuele originele President Moon nogwattes.

Waar baseer je dat op? De echte zijn ook geen pareltjes….

Best tof

Nog niet eens een Moonphase dat is wel een beetje skeer.

Daar staat toch weer een heel andere naam op?

Lijkt me een eerdere president.

1 like

Zoals ik het lees heeft dit horloge niets met Moon Jae-In horloges te maken. Op zich ook wel logisch omdat Kim Young Sam veel eerder president was dan Moon Jae-In. Als je het artikel hierboven leest gaat het ook over één specifiek type horloge.

Dit is een horloge dat Kim Young Sam zijn handtekening heeft, maar geen idee of dit ook alleen aan bepaalde gasten gegeven werd of dat dit als souveniertje overal verkrijgbaar was :man_shrugging:

1 like

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga me er verder in verdiepen.
Het feit dat het eigenlijk geen President Moon Jea-in is - hoe logisch dat nu ook klinkt - was iets waarbij ik niet stilgestaan heb.

(Verdere bedenkingen altijd welkom!)