Ik ben veelal op marktplaats aan het zoeken en nu kwam ik een mooie G shock tegen maar ik heb er nog niet mega veel verstand van vandaar deze hulpvraag!
Het is een G Shock Manga White en ik weet er genoeg van om te weten dat er een hoop fakes in rondgang zijn. Mijn vraag is of jullie het kunnen zien aan deze fotos.
Ik heb geen idee, maar ik kom ze heel veel tegen op Vinted. En dan in alle kleuren, voor 25 euro, met (zo lijkt het) originele doos. Voor die prijs ga ik ervan uit dat ze nep zijn.
Nou ben ik zelf niet echt een G-shock fan, ik heb één project g-shock liggen (die er ook eigenlijk al 8 jaar ligt) maar je komt ze idd enorm veel tegen op diverse platforms. Als ik er al één zou willen hebben dan nieuw in een betrouwbare winkel en tweedehands met genoeg bewijs dat het in een betrouwbare winkel gekocht/besteld is.
Op internet/Youtube overegens genoeg te vinden (real vs fake) al vind ik het dan soms nog lastig te bepalen of het nou echt is of nep. Ik kwam al wel vrij snel wat artikelen tegen over dit horloge waar ook gezegd wordt dat de nepe steeds “beter” worden.
Ja ik had dat inderdaad ook gevonden, over het gedeelte dat de fakes steeds beter worden. Je zou het kunnen zien aan de dikte van het horloge en de “9 aanduider”. Die zou een stuk groter zijn bij de neppe dan bij de echte.
Ik denk dat ik deze voor nu evenaat gaan, wie weet komt er hier nog eens een echte te koop.
Casio is best populair maar er zijn er ook genoeg van geproduceerd dus “wat de gek ervoor geeft” betekent in dit geval dat je gewoon teveel betaalt.
Toen ik pas begon met de hobby (naar aanleiding van een vintage erfstuk van mijn vader) had ik ook de neiging om van alles te willen kopen, zo van: Oh dat is leuk! Oh dat is ook leuk!
Maar daar kom je van terug. Beter geduldig afwachten tot er iets voorbij komt in het blauw waarvan je zegt: Die is leuk! Daar ga ik een bod op doen. Kan zeker geduld vergen maar zo blijft de hobby leuk.
Ik heb in 3,5 jaar tijd 4 horloges in het blauw van betrouwbare HF leden gekocht voor een leuke prijs en in een staat die je kunt omschrijven als “zo goed als nieuw”'.
Je smaak kan ook veranderen na verloop van tijd. Zo heb ik 6 duikers, een Casio Duro, een Casioak en 4 Vostoks. Maar na enkele jaren ben ik steeds meer richting dresser en sportief/casual gegaan.
Nu denk ik, 2 duikers zijn genoeg…