Echtheid Hamilton

Hi all,
Ik kan tweedehands een mooie Hamilton overnemen. Maar ik twijfel over de echtheid. Wie van jullie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Ik heb hieronder wat foto’s geplakt. Dank alvast!

1 like

Heb je een referentie-nummer? Ik vind het zelf geen echt mooi horloge, maar dat zegt natuurlijk niets. Kwaliteit van het deksel en inscripties lijken me prima, en da’s een belangrijke factor in de echtheids-check.

Ziet er zeker uit als een echte Hamilton, maar volgens mij was deze nieuw al heel redelijk geprijsd, dus zou niet duur moeten zijn.

Kijk over een paar uur waarop deze veiling is uitgekomen voor een prijsindicatie: https://www.ebay.nl/itm/314081371581

Ik zie niets raars, ook niet als ik hem vergelijk met andere Hamiltons.

Referentienummer is H764120L, je kunt googlen om zelf te vergelijken

Idd, die subdials zijn verdacht als je ze vergelijkt met een foto van internet …

1 like

Wat kost die?

Ik vind Hamilton mooi, maar deze een beetje flets.

Ik zou hier zelf niet meer dan €100 op stuk slaan.

2 likes

Vanwege de positie? Het is gewoon een quartz-chrono, dus dat blijft een budget-model en moet je ook van Hamilton niet te veel verwachten. Ik snap niet waarom mensen overal neppers zien. Volgens mij zijn die van horloges in deze categorie super zeldzaam of overduidelijk verkeerd (grote afwijkingen met het echte model of zelfs niet eens gebaseerd op een echt model).

1 like

Het kan aan mijn schele ogen liggen (of de foto) maar het lijkt door mijn bril alsof alle cijfers boven de subdials en de tekst “Hamilton Khaki” wat scheef staan ten opzichte van de cijfers eronder.

Hoeft niks te zeggen en het kan ondanks dit nog steeds een echte zijn. Maar wellicht een goed aandachtspunten voordat je tot een koop over gaat.

Dank voor al jullie antwoorden. De foto’s maken het beeld inderdaad wat korrelig etc dat maakt mij aan het twijfelen.
Het model vind ik erg leuk, wel met een andere band (met een fijne nato bijv). Maar op de foto’s is hij idd wat flets.

Ik denk dat ik even verder kijk!

1 like