Echtheid horlogeband Omega Planet Ocean

Hi iedereen, voor mijn Omega Planet Ocean 600m 42mm wil ik mogelijk een stalen band kopen (de 1580/952). Nu kwam ik dit exemplaar tegen. Alleen omdat ik andere logo uitingen of de gesp zie op foto’s van andere aanbieders twijfel ik aan de echtheid. Heeft iemand bij het zien van deze foto’s een beeld? Alvast dank voor het meedenken!


Vaak zie ik 32S ipv 70S op de schakels staan en het logo op de gesp wordt vaker ruimer afgebeeld.

1 like

Is de prijs ok of „te“ goed…

Verkoper particulier?

Verkoper inderdaad particulier. Vraagprijs is rond 500 euro dus scherp. Echter geen papieren of duidelijke reden van verkoop.

Ik heb deze band zelf niet maar ik vind de woorden ‘professional’ en ‘Planet Ocean’ niet heel strak. Wellicht heeft iemand een vergelijkbare band om even wat foto’s te vergelijken?

Ik kwam deze ook nog tegen:

1 like

mijn gevoel zecht ook fake vind hem niet heel strak en de sluiting binnen in een beetje vaag

Excuus heren zat goede bedoeling achter, niet over de link nagedacht

Helemaal mee eens!
Ik zou ook op mijn onderbuik gevoel afgaan…

Ook al zou het hier een originele band betreffen met een misdruk, dan zou ik hem alsnog links laten liggen.

“It looks like shit” :poop: :dash:

De letters lijken gegraveerd, terwijl bij deze

De letters erop lijken te liggen. Of zie ik het niet goed??

Goedkope (echte) Omega banden bestaan niet. Dus zou de prijs vaak al voldoende moeten zeggen en moet je pas gaan oppassen als de prijs op die van een echte gaat lijken :wink:

Nee deze zijn ook gegraveerd of gestanst. Maar veel strakker dan de band van TS

1 like

Hoe oud is deze band ongeveer? Banden met dezelfde korte referentie kunnen soms nog wat afwijken, afhankelijk van het productiejaar. Maar als ik de sluiting gravure zie, lijkt het me iets rommelig te zijn. Kan ook aan de lichtinval liggen, maar ik twijfel ook.

Op de sluiting van mij stalen band, horende bij mij Planet Ocean 42mm uit 2016 staat geen Planet Ocean geschreven. Uitsluitend Omega.

Bij generatie 1 was dit op zich wel het geval. Sinds generatie 2 staat er enkel nog omega op sluiting.

Aha

Ik zeg geen echte. De pootjes van het omega logo krullen m.i. te veel omhoog en de p van professional staat lager dan de rest van het woord.

Overall vind ik de gravure niet van de kwaliteit die ik van Omega zou verwachten. Zie onderstaande foto voor de verschillen.

2 likes

Dank voor de reacties! Bij twijfel maar niet doen :wink:

1 like