Ja de nummers voor de quartz kloppen inderdaad wel. Bij de automaten is op die website de 6 (op de tweede positie) in een 9 veranderd.
Tja. Ik vind het een interessant model. Was destijds niet heel populair: pas bij het mode erna (en mede dankzij de associatie met Bond) pakte de publieke interesse in Seamaster weer op. Ik houd altijd wel van de ‘vergeten groente’
Ik ben zelf niet zo van quartz dus heb lang gezocht naar de automatische uitvoering. Maar de quartz module die erin zit, staat wel als goed bekend. Ik vind het echt een typisch jaren '90 model zo met die geïntegreerde band. Je moet er van houden: al die afgeronde kanten ogen wel een beetje als een gedateerd ontwerp (maar goed, ik vind dat dus leuk).
Hou er wel rekening mee dat je niet makkelijk banden kan swappen (of je moet Ko iets laten maken). Je hebt hier in elk geval wel de meer gewilde full size uitvoering (~40mm). De mid size ervaren veel mensen tegenwoordig als klein, mede omdat de wijzerplaat door de relatief brede bezel dan wel erg klein is.
In kwarts uitvoering vind je ze relatief vaak, maar meestal wel in matige staat. €450 is geen gekke prijs als ie optisch - maar vooral technisch - in orde is.
Heb het hem gevraagd.
Wacht nu even zijn reactie af.
Werkt bijna altijd: bij twijfel gewoon niet doen.
Iedereen bedankt voor alle hulp/advies.
Heb hem toch maar niet genomen.