Echtheid Omega Military ?

Ik kan niet echt goede informatie vinden over deze Omega, om te vergelijken.
Zijn er mss kenners, die mij kunnen vertellen of dit een fake is?
ref.nr. 896220
Cal. Omega 286

Het pijltje lijkt idd te refereren naar militairy / air force.
Maar de meeste die ik kan vinden hebben een seconde subdail.

1 like

Hartstikke fake. Don’t get me started. Dit lijkt nergens naar, Frankenwatch met wel een echt Omega-uurwerk.

2 likes

I get you graag started! Lijkt me heel leerzaam!

1 like

Ja, i would like to get you started too.

Pls get started sir.

100% re-dial, dat spuugt gewoon meteen in mijn gezicht. Vintage Omega-platen zijn perfect qua proporties, symmetrie en uitlijning. Als ik daar hier over moet beginnen… …wijzers lijken ook nergens naar.

Deksel - dit is een half woordenboek achterop het deksel; dat deed Omega nooit in deze tijd. Uurwerk dateert trouwens naar 1963. Wat is daar “military” aan…?

5 likes

Het is in iedergeval geen dure omega…

https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/a1487368943-omega-military-cal-omega-286-sem-reserva-896220

1 like

Gimme a break. Omega-neppers zijn er al sinds de jaren '30 en ze hebben het wel geprobeerd hoor, hier. :sweat_smile:

Dan de hoogglans kast (kwam destijds bij militaire horloges niet voor), de rode secondenwijzer - kwam niet voor, I mean - come on. Als je dit niet “voelt” dat het niet klopt, mis je enkele decennia interesse in Omega-horloges. En die heb ik.

2 likes

nog niet, maar is een veiling die nog gaande is

1 like

Vergeten. Ga slapen. Zonde-geld.

:zzz: :+1:

2 likes

Heb twee originele Omega’s uit 1952 met vergelijkbaar uurwerk gekocht voor minder, dus zo goedkoop vind ik het niet.

Overigens is het 286-uurwerk alleen van 63 tot 66 geleverd, klopt ook totaal niet met de stijl van het horloge. Heeft onze expert Erwin Dekker net even over het hoofd gezien.

3 likes

Die wijzerplaat ziet er inderdaad uit alsof iemand in de verzamelbak heeft zitten graaien. Die idiote wijzers en dat zielige, niet eens goed uitgevoerde ondanks slechts drie lijntjes “army” teken erop. Ik heb niet verder gekeken.

Een mens houdt t niet voor mogelijk maar het kán!

2 likes