Echtheid Panerai Luminor Daylight Chronograph PAM196

Beste mede horlogeliefhebbers,

Eind augustus heb ik een bericht geplaatst voor een vriend van mij wie op zoek was naar een Panerai Luminor Daylight. Vanuit het forum heb ik een paar leuke reacties ontvangen maar niemand had de intentie het horloge te verkopen.

Vorige maand heeft deze vriend het horloge uiteindelijk aangekocht in de VS via chrono24. Na een aantal weken wachten heeft hij het horloge in ontvangst mogen nemen. Het horloge ziet er fantastisch uit en lijkt helemaal in orde. Echter bleek bij dubbelcheck helaas dat de papieren van een ander type Panerai mee zijn geleverd.

De verkopende partij (een trusted seller) geeft aan dat zij in een week tijd 7 Panerai horloges hebben verkocht in hun winkel en dat zij daardoor niet in de mogelijk zijn te achterhalen waar de juiste papieren nu zijn. Ze willen eventueel wel een compensatie terug storten voor deze fout, maar wat is de juiste compensatie?

Daarnaast wil ik jullie vragen of jullie aan de hand van foto’s de echtheid van het horloge kunnen beoordelen?

Alvast bedankt voor het lezen. Zie onderstaand de foto’s:


En de foto van chrono24

Kunnen ze niet even checken bij de koper van de Radiomir? Lijkt me namelijk dat ze nog een issue hebben met dat horloge. Even de switcheroo regelen.

Horloge ziet er vanaf de foto’s prima uit, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Maar een gebrek aan papieren maakt bij de Paneristi toch wel 500 euro uit.

9 likes

Heb geen idee wat het horloge heeft gekost en wat zijn bereid zijn aan te bieden….

Maar als zij, zeggen we 300 bieden, dan zeg je dat je je eigenlijk 600-700 had voorgesteld, maar sla je al als deal voor, „meet in the middle“ bij 500!

En verder als aanhalingspunt eens kijken wat zulke horloges zonder papieren kosten!

1 like

Gewoon zeggen dat ze alle kopers van de Panerai’s bellen en hun de papieren laten nakijken. Is wat werkt voor hun maar zij hebben de fout gemaakt, Je koopt hem met alles en nu incompleet. Dat kan als je hem misschien later wilt verkopen een probleem bezorgen. Gewoon de papieren opeisen, geen gezeik, anders alles terug en kosten vergoeden.

4 likes

In principe is dit een fout die ze makkelijk kunnen rechtzetten, als de bereidheid er tenminste is…en dat is niet het geval.
Ik zou niet mals zijn. De items die geleverd zijn voldoen niet aan afspraken vastgelegd in de verkoop. Er is ook geen bereidheid om de fout te herstellen. 7 recente handelingen controleren is zeker niet onoverkomelijk, integendeel zelfs.
Ik kan niet zeggen dat het horloge echt is, best is om een dealer of een horlogemaker te raadplegen.
Wat betreft de refund (als deze echt is) 2000 euro. Een horloge zonder papieren…voor een panerai is dit erg belangrijk…

3 likes

Helemaal eens, en er is dus nog een koper met de verkeerde papieren, als hun verhaal klopt. :woozy_face:
Met een paar postzegels zou het probleem opgelost zijn!

2 likes

Het staat letterlijk op de papieren bij welke Panerai deze stukken horen dus als ze dat niet uit hun eigen administratie kunnen halen dan zijn het echte oelewappers.

Ik zou beginnen met het hele horloge retourneren en al je geld terugvragen. Dan zijn ze meestal wel bereid om iets voor je te doen.

3 likes