Echtheid rolex datejust

Hey,

Ik ben van plan mijn eerste rolex te kopen. Ik ben online een mooie rolex datejust 1603 tegen gekomen! Maar ik ken er helaas te weinig om te kunnen zeggen dat het een echte of een replica is.
Heb enkele foto’s maar helaas niet van de binnenkant van het horloge!
Dank voor de hulp!

Mvg

2 likes

Ik zou een andere zoeken. De lugs zijn erg gepolijst.

Vergelijk ze met die van mijn 16234.

4 likes

Ik zie geen tekenen van dat het een replica is. Als dat je vraag is.
Denk wel dat het een samengeraapt ding is. De lume op de wijzers en plaat is in ieder geval verschillend. Dus die horen niet bij elkaar. En de lugs zijn rond.

2 likes

Die is wel lekker zeg. :blush:

Als 'ie ooit te koop komt, geef maar een seintje als je wil. :wink:

1 like

Dank. 2004 en sindsdien in mijn bezit. Wordt zeer spaarzaam gedragen.

2 likes

Zonde :yum:

1 like

Ter lering en vermaak: hoe zie je een verschil in lume op de wijzers en de plaat? Kun je dat eens laten zien?? Ik zie alleen de lume op de wijzers namelijk :smile:

Naast de markers zit een lume dot. Check maar eens een night shot

1 like

:white_check_mark: en dan zie je dus het verschil in lume kleur en kun je dus concluderen dat de wijzers vervangen zijn. Interssant! :+1:

2 likes

Mooi 2000€ horloge

Mooi, niks weggeschaafd van de kast tussen de lugs ook.

1 like

2 likes

Dank, wel Rolex beurt gehad maar niet laten polijsten (natuurlijk).

Lume zit buiten de markers en lijkt vergeeld tritium. De wijzers lijken lichter qua lume, waarschijnlijk luminova. En dus nieuwer dan de plaat.

dank voor de antwoorden, ga het dan toch maar niet doen!

Ik heb niks te koop, maar wel een vraag: wat zoek je? Wellicht hier een “gezocht” plaatsen?

Plaat is goed, wijzers niet, band heeft flink rek. Voor 2k kopen, anders voor 3k een knappe zoeken.

Edit: op mp staat dat ie uit 78 is. Hij heeft een gevouwen jubilee. Beetje samengeraapt ding lijkt me.

1 like

Thx!