Echtheid rolex

Dag allen,

Kan iemand mij iets verder helpen met het beoordelen van de echtheid van dit horloge.

Gekocht door een maat van mij op een veilingsite.

Ik heb zelf wat twijfels bij de band, en dan voornamelijk het kroontje. de rest van het horloge ziet er erg netjes uit en hij loopt ook mooi.

Op verzoek kunnen er meer foto’s gemaakt worden uiteraard.

Alvast bedankt!

Ik mocht in de OP max 2 foto’s plaatsen.
Hierbij de rest:

Ik ken er niet veel van, maar de stelschroeven in het balanswiel zijn een goed teken. Bij veel fakes niet aanwezig.

Erg mager, dun kroontje inderdaad.

Inderdaad, verder vind is de rest wel scherp en duidelijk leesbaar. Ik heb een vergrootglas van x3.5, en geen oneffenheden. Verder op de dial ook geen oneffenheden met deze vergroting. En de wijzers zijn ook erg goed afgewerkt. Vandaar onze twijfel.

1 like

ik zie niets raars. alleen dat het zo erg gedragen is dat bepaalde onderdelen zowat van vorm zijn veranderd. Zoals het schroef kroontje. aan het uurwerk kan ik persoonlijk niks raars zien.

Dank voor je reactie! Het is al een oudje :slight_smile:

It’s the real thing

1 like

Er is volgens mij flink gepolijst, lugs zijn verschillend van vorm/dikte

3 likes

Lijkt het wel op idd. Desondanks toch nog een fraai ding vind ik!

even voor wat context, wat heeft je maat hiervoor betaald?

1 like

Hoezo heb je dat nodig om te beoordelen?

1 like

Heeft er helemaal niets mee te maken. ben gewoon nieuwsgierig.

1 like

Ik ook.

Dat kroontje op de sluiting is er opnieuw in geslagen lijkt wel. Er zijn zat video’s op YouTube van mensen die dat doen.

Hij heeft er €3600 voor betaald. Is dat een redelijke prijs volgens jullie?

1 like

Koopje! Slimme aankoop.

Onderhoud, nieuwe kroon, optioneel laser lassen en lapideren… zit je denk ik rond de 5k om hem echt lekker te krijgen. Als die schakels mist nog wat meer.

Niet slecht als alles verder klopt maar ook geen koopje imho. Koopjes zijn tegenwoordig een naald in een hooiberg

2 likes