Echtheid Tag Heuer controleren

Na een stuk of 20 horloges te hebben verzameld heb ik alweer 4 jaar een Wenger Aquagraph 1000m (zwart) en alweer 2 jaar de Carrera Men’s Sprint Chrono automatic… Tijd voor iets anders dus;)

Op ebay kwam ik een mooi horloge tegen, de Tag Heuer Aquaracer Chrono (blauw).

De verkoper is een juwelier uit Milaan, contactgegevens komen overeen met de dealer die volgens de website van Tag Heuer in Milaan zit. Het horloge wordt geleverd met doos, garantiepapieren en originele tags en aankoopbon.

Nu de vraag, voor andere horloges weet ik ondertussen wel waar ik op moet letten of het replicas zijn of echte, echter van Tag Heuer nog niet.

Zijn er speciale marks waarmee je de echtheid kan controleren?

Na jaren lang horloges te kopen
Heb ik maar een tip!
Als je het wil weten zul je naar juwelier (merk dealer) moeten gaan
Ze kunnen namelijk alles namaken.
Groeten en succes

misschien heb je hier wat aan

1 like

Dat begrijp ik dat ze alles kunnen namaken, echter komt deze wel bij een merkjuwelier vandaan… Zou hij zijn dealerschap van Tag Heuer op het spel zetten en mij een replica verkopen, ondanks dat de veilingprijs een stuk lager is dan de winkelwaarde? (de verkoper is Bianchigioielli
http://www.bianchigioielli.it/negozio/
en is een officiele dealer van Tag Heuer.)
@Sander
Die site kende ik nog niet, ga ik nu even bekijken!

Wat er doorgaans bij de replica’s schoort is de pijl van de G in het logo, deze is niet strak/scherp. Maar inderdaad, er is niets dat niet nagemaakt kan worden.

Als je zo onzeker bent, zou ik het gewoon nooit doen. Een veilig en zeker gevoel is ook geld waard. Leuk als het horloge per ongeluk niet goed is of defect en de verkoper in Italie zit.

Bovendien is ie volgens mij nog duur ook. Wel als ik de niet blauwe versies op Chrono24 bekijk, en dan nog alleen de Nederlandse aanbieders.

1 like

Die snap ik niet, te duur?
Ik heb het horloge al gekocht. Ik wil alleen weten hoe ik de echtheid kan controleren, al ga ik uit van de betrouwbaarheid van de juwelier.

Mij is bij een gerenommeerde winkelketen, die eveneens tag heuer verkocht, een horloge aangeboden zonder papieren etc. Dat risico heb ik toen niet genomen, ook al was de verkoopster heel erg beledigd…

Garantie is garantie toch? Lijkt mij dat je bij elke dealer terecht kan.

oeps.

Persoonlijk zou ik nooit een horloge kopen als ik de echtheid niet zeker wist. Liever een horloge zonder papieren bij Juwelier Burger te Maastricht bv , dan met papieren ver weg. Met het is voor een ieder anders. Deze Tag zit overigens echt wel goed volgens mij.

Ik vind het horloge alleen veel geld als dat met onzekerheid wordt gekocht. Dat bedoelde ik eigenlijk. Dan liever iets meer in Nederland.

Maar goed, en zijn genoeg mensen die probleemloos in het buitenland gekocht hebben. Het gaat meestal ook wel goed. Het is alleen niets voor mij.

Tja, de veiling was gelukkig voor mij heel voordelig en het risico waard. (in mijn ogen) Wilde een Certina DS Action titanium kopen, echter vond ik hem na het passen niet mooi (stond niet). Voor hetzelfde geld nu die Tag gekocht.

stigter Schreef:

Nu de vraag, voor andere horloges weet ik
ondertussen wel waar ik op moet letten of het
replicas zijn of echte, echter van Tag Heuer nog
niet.

Zijn er speciale marks waarmee je de echtheid kan
controleren?

Misschien even aanmelden bij WUS, en 'm daar laten checken? Er zitten veel TAG Heuer-kenners heb ik gemerkt.
Wèl duidelijke foto’s posten a.u.b., met name van het uurwerk als je een zichtbodem hebt :wink:

http://forums.watchuseek.com/f25/***-my-tag-heuer-authentic-***-ask-about-your-watches-here-538327.html

Groeten,
Rob

EDIT
Oeps, ik zie dat de chrono geen zichtbodem heeft. Dan maar scherpe foto’s van de wijzerplaat en kast!

Horloge is binnen, dit kan niet anders dan een echte zijn!

Nu nog een juwelier bereid vinden om uit de band een schakeltje te halen, hij is nu wel heel erg groot…

Iemand ervaring met deze band? Ik zie geen pinnen om eruit te drukken en ook niet eventueel geschroefd… (deed vroeger wel alles zelf, maar durf het even niet met deze band)

stigter Schreef:

Iemand ervaring met deze band? Ik zie geen pinnen
om eruit te drukken en ook niet eventueel
geschroefd… (deed vroeger wel alles zelf, maar
durf het even niet met deze band)

Goedemiddag,

Welke versie bedoel je precies? Ik heb onlangs een Aquaracer 500M op staal gekocht (WAJ2111.BA0870), deze band heb ik zelf ingekort.
Heb je misschien een foto van de band, of het typenummer?

Het is de aquaracer chrono 300 m…
Maar ik rijd anders wel even langs de juwelier… Het is trouwens de CAN1011BA0821

stigter Schreef:

Het is de aquaracer chrono 300 m…
Maar ik rijd anders wel even langs de juwelier…
Het is trouwens de CAN1011BA0821

Zo te zien is het een band waarbij je zelf de pinnen kunt verwijderen om hem in te korten:

Maar goed, een ritje naar de juwelier is misschien wel zo veilig :wink:

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! (tu)

Groeten,
Rob

Ritje naar de juwelier gemaakt, moest daar wel een kleine bijdrage doen… Hij heeft er 1.5 schakel tussen uit gehaald en uitgelegd dat het met busjes werkte…

Daarnet alweer de halve schakel erbij gezet, want ik houd niet van te strak (mijn horloges dan).

Toch handig, zo’n inkortapparaatje…

En Rob bedankt, ik ben er zeer content mee…
Ook leuk, bij andere juwelier belde ze de horlogemaker op of zij het mocht doen of dat ik morgen terug moest komen, haar woorden… Ik heb hier een echte Tag Heuer in mijn handen… Terwijl zij toch Edox in haar assortiment hebben…

Nog even de foto’s van dit horloge!

Ik heb bewust de foto van de achterzijde van het horloge niet geplaatst. Het serienummer is daarop redelijk goed te lezen.

Ik ben nog wel steeds zoekende naar de juiste instelling van de band, de ene keer net iets te ruim, de andere keer perfect.

stigter Schreef:

Nog even de foto’s van dit horloge!
http://i933.photobucket.com/albums/ad176/StigterFa
rmerforum/TagHeuer%20Aquaracer/DSCF8492.jpg
rmerforum/TagHeuer%20Aquaracer/DSCF8485.jpg
rmerforum/TagHeuer%20Aquaracer/DSCF8474.jpg

Ik heb bewust de foto van de achterzijde van het
horloge niet geplaatst. Het serienummer is daarop
redelijk goed te lezen.

Ik ben nog wel steeds zoekende naar de juiste
instelling van de band, de ene keer net iets te
ruim, de andere keer perfect.

Proficiat!

Die afstelling van de band kan makkelijk met die kleine gaatjes op de sluiting. Hoewel zelfs dat niet op al mijn horloges tot de gewenste maat leidt.

Wat veel mensen doen als ze toch hun achterkant willen laten zien, is in een tekenprogrammatje het nummer weg te werken. Of even old-school een stickertje erop kan natuurlijk ook.

Nice!

Ik weet het, er zijn meerdere mogelijkheden, maar ik vind hem (nog) niet.
1,5 schakel eruit, pin in sluiting op grootste stand, vind ik hem te strak zitten, 1 schakel eruit, pin in kleinste stand op sluiting, net te los…

De verkoper op ebay had wel de foto met leesbaar serienummer geplaatst… Maar dit zal meer zijn geweest om de authentiekheid van het horloge aan te tonen.

Ik ben zeer, maar dan ook zeer content met dit horloge. Sportief, maar ook weer niet te waardoor je hem eigenlijk altijd kan dragen.

stigter Schreef:

Ik weet het, er zijn meerdere mogelijkheden, maar
ik vind hem (nog) niet.
1,5 schakel eruit, pin in sluiting op grootste
stand, vind ik hem te strak zitten, 1 schakel
eruit, pin in kleinste stand op sluiting, net te
los…

Snap wat je bedoeld. Ik heb precies hetzelfde met deze.

Gisteren toch maar weer even in de strakke ‘stand’ om gehad voor the Avengers. Hele vette actie film, met best sullige doch droge humor.

Ik ben zeer, maar dan ook zeer content met dit
horloge. Sportief, maar ook weer niet te waardoor
je hem eigenlijk altijd kan dragen.

Kan ik me goed voorstellen. Heb dit met bijvoorbeeld dit elegante duikhorloge
Weet zich prima te weren in diepe wateren

Geheime missies

Nachtelijke avontuurtjes

Ik kan blijven staren naar alle details, op de wijzerplaat, de kast, de band…