Echtheid van Chopard horloge

Hallo horloge liefhebbers,

Ik zit met een vraag over de echtheid van mijn Chopard Mille Miglia GT XL en hopelijk kunnen jullie hier antwoord op geven. De reden waarom ik twijfel of de horloge echt is, komt door het nummer achterop de horloge. Het nummer wat erop staat is 16/8997, maar wanneer je op Google zoekt zijn dit allemaal horloges met een zwarte wijzerplaat en de mijne is wit.

Achterop het horloge staat:

  • Mille Miglia GT XL
  • 16/8997
  • 50m/165ft
  • 1120259

Mochten er meer foto’s nodig zijn dan hoor ik het graag. Ik kan als nieuw lid alleen maximaal 2 foto’s toevoegen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 like

Nep

2 likes

Oeioeioei, veel slechter gaat het niet worden qua namaken ben ik bang…

1 like

Zoek de verschillen

2 likes

Soms is de herkomst ook deel van het antwoord op jouw vraag. Hoe ben je er aan gekomen?

Ik ben verre van een Chopard-kenner, maar als ik door dat doorzichtvenster kijk zie ik niet een caliber dat ik zou verwachten bij een merk als Chopard. Als in: het ziet er nogal goedkoop uit.

Edit: zie plaatje van Kad :point_up_2:

1 like

Uurwerkje is niet correct.
Mille Miglia ontbreekt op wijzerplaat.
Horloge is niet a la Chopard afgewerkt.

2 likes

Nog een er bij: Nep.

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik had al een vermoeden dat het nep was, maar ik heb verder 0 verstand van horloges dus vandaar toch de extra check.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

1 like

Je bent mij net voor, ik kom deze variant alleen tegen om de ahum “r…” sites.
Dus een echte nepper. Topic kan weer dicht, TS heeft het antwoord.

Nee inderdaad want als je deze had gekocht op de markt in Bangkok voor €56 dan had die alsnog gewoon echt kunnen zijn.

8 likes

Tja, je weet het niet hè, je zal het net treffen.

5 likes

Geen idee, wat bedoel je?

Heel soms klinkt als zeer kleine kans. Mijn inschatting is, dat die kans vrij groot is als de herkomst bedenkelijk is.

En de prijs: natuurlijk komen er weleens bijzondere verhalen langs van een topper voor weinig, maar de hoofdprijs van de staatsloterij valt vaker. En ik weet niet hoe vaak jij die gewonnen hebt, maar ikke nog nooit. De verhalen van goudzoekers die dachten een geweldige deal te hebben gedaan, en waarbij bleek dat ze gewoon opgelicht waren zijn in de meerderheid.

Overigens valt het me op dat ik de laatste weken vaker lees dat kopers goed in het schip zijn gegaan met zo’n geweldige aanbieding. Of er een verband is met het vakantiegeld, geen idee, maar dat zou zomaar eens kunnen.

1 like

Ik ben zelf gelukkig niet het schip ermee ingegaan, aangezien ik er wel geteld €1 voor heb betaald op de rommelmarkt.

Misschien niet voor in dit topic, maar zou het wellicht een aanvulling voor deze site zijn om iets als een “Waar op te letten voor echtheid van merk X”? Ikzelf heb zoals eerder aangegeven 0 kennis van horloges, maar jullie zagen meteen dat dit klokje nep was. Een topic met wat tips hoe je neppe troep meteen aan kan herkennen, kan wellicht wat onnodige topics schelen?

Verder mag dit topic wat mij betreft worden gesloten. Mijn vraag is beantwoord :slight_smile:

Told ya, bedenkelijke herkomst en prijs.

Je wilt niet weten hoeveel kennis er hier op het forum aanwezig is, van erg veel merken en/of uurwerken. Zou leuk zijn om daar een apart forumdeel van te maken, maar vrees dat dit onmogelijk is. De veelheid aan kennis is daarin zo goed als onmogelijk te vatten, nog afgezien dat er continu nieuwe neppers op de markt verschijnen.

Daarom is dit forumdeel “Vragen over echtheid, type, waarde, etc” effectiever.

4 likes