Echtheid vintage Gucci horloge 9000L

Hallo allemaal!

Onlangs heb ik een vintage Gucci horloge via Ebay gekocht. Nu wil ik toch het zekere van het onzekere en uitsluiten dat er een mogelijkheid bestaat dat deze nep is. Kan ik dit gewoon via een juwelier laten doen of zijn er bepaalde kenmerken waaraan je zelf de echtheid kan controleren?

Er zullen weinig juweliers verstand hebben van een vintage Gucci!

1 like

Gooi maar een fotootje in dit topic. Dan heb je ook binnen een paar minuten je antwoord. Wat heb je ervoor betaald en was dat een reëel bedrag? Of was het too good to be true (voor hoever dat kan bij een Gucci horloge)

2 likes

Dankjewel voor je reactie! Ik heb er $320 voor betaald. De verkoper gaf aan deze bij een juwelier te hebben opgekocht en dat hij de horloges allemaal heeft laten taxeren. Ik zal even wat foto’s toevoegen.

Hoi Asilo,
Ik zie op het oog niet echt gekke dingen, maar dit zijn natuurlijk wel horloges die vaak nagemaakt zullen worden.
Ik weet niet of er op dit forum veel liefhebbers van een fashion merk als Gucci zitten, dus ik weet niet of je hier de hulp/duidelijkheid gaat krijgen die je zoekt. Als hierboven aangegeven zul je dit bij een willekeurige juwelier ook niet zo snel krijgen.
Mijn intuïtie zegt gegeven je verhaal en de betaalde prijs dat hier niet direct “red flags” zijn (maar die zag ik bij mijn ex ook niet, dus weet niet of je daar nu op moet vertrouwen :stuck_out_tongue:).
Wellicht ermee naar een Gucci store en (evt tegen betaling) laten checken? Al is het ook maar de vraag of de medewerkers aldaar de expertise hebben om dat te doen, maar denk dat je hier nog de meeste kans hebt als je het echt wil weten.

2 likes

Hier kun je hem vergelijken:

Als je hem zou kunnen openmaken weet je het denk ik wel bijna zeker.

Al lijkt hij wel erg op ‘the real deal’.

Hij is in ieder geval wel opnieuw gepolijst, als het een echte is.

2 likes

Durf het niet met zekerheid te stellen, maar het horloge lijkt me echt.

Ik zie geen redflags in de post of de prijs.

Persoonlijk na een Google lens search vind ik het aankoop bedrag zelfs fors aan de hoge kant. Maar ik ben dan ook geen fasion watch expert. Laat even inderdaad het quartz uurwerk aan de binnenkant zien.

Je zou inderdaad even een gucci winkel in kunnen lopen en kijken of die het kunnen bevestigen.

1 like

Op Catawiki worden ook gewoon fakes geveild :shushing_face:

5 likes

Mijn beeld van een Gucci winkel is niet dat die mensen daar ook maar ergens verstand van zouden hebben. Maar misschien moet ik mijn beeld bijstellen?

7 likes

Dat zou goed kunnen. Ben er nog nooit geweest.
Anders misschien foto’s en foto’s van het binnenwerk mailen naar de klantenservice? :woman_shrugging:. Weet het anders ook niet.

1 like

Ik denk dat als je hem open maakt en het uurwerk is gelijk aan die foto hierboven, en de foto die je hierin ziet, dat je dan wel zeker bent:

2 likes

Bedankt voor jullie reacties! Enig idee of ik de horloge zelf onbeschadigd open kan maken? :smiley:

Geen idee of jij dat kan :sweat_smile:.
Gebruik anders tape om de rest af te plakken. Als je dan uitschiet maak je geen krassen op de kast :+1:t5:.

Ps; ik sta niet in voor psychisch of fysiek leed. Geheel op eigen risico.

2 likes

Dat is waar natuurlijk, maar dit horloge is zo’n 150-200 euro waard. Zouden ze er echt zo veel fakes maken?

1 like

Modemerken ook wel veelvuldig nagemaakt. Dat is ook gemakkelijker daar de finishing een stuk lager ligt en de materiaal keuzen vaak niet echt top.

Dit specifieke model, geen idee. Lijkt me sterk

2 likes

Ik zie van Seikos van 50 euro ook fakes. Dat is geen reden om te zeggen van niet dus.

@TS wilt u naast uw Gucci niet nog een mooie Givenchy? :innocent:

1 like