Onlangs heb ik een vintage Gucci horloge via Ebay gekocht. Nu wil ik toch het zekere van het onzekere en uitsluiten dat er een mogelijkheid bestaat dat deze nep is. Kan ik dit gewoon via een juwelier laten doen of zijn er bepaalde kenmerken waaraan je zelf de echtheid kan controleren?
Gooi maar een fotootje in dit topic. Dan heb je ook binnen een paar minuten je antwoord. Wat heb je ervoor betaald en was dat een reëel bedrag? Of was het too good to be true (voor hoever dat kan bij een Gucci horloge)
Dankjewel voor je reactie! Ik heb er $320 voor betaald. De verkoper gaf aan deze bij een juwelier te hebben opgekocht en dat hij de horloges allemaal heeft laten taxeren. Ik zal even wat foto’s toevoegen.
Hoi Asilo,
Ik zie op het oog niet echt gekke dingen, maar dit zijn natuurlijk wel horloges die vaak nagemaakt zullen worden.
Ik weet niet of er op dit forum veel liefhebbers van een fashion merk als Gucci zitten, dus ik weet niet of je hier de hulp/duidelijkheid gaat krijgen die je zoekt. Als hierboven aangegeven zul je dit bij een willekeurige juwelier ook niet zo snel krijgen.
Mijn intuïtie zegt gegeven je verhaal en de betaalde prijs dat hier niet direct “red flags” zijn (maar die zag ik bij mijn ex ook niet, dus weet niet of je daar nu op moet vertrouwen ).
Wellicht ermee naar een Gucci store en (evt tegen betaling) laten checken? Al is het ook maar de vraag of de medewerkers aldaar de expertise hebben om dat te doen, maar denk dat je hier nog de meeste kans hebt als je het echt wil weten.
Durf het niet met zekerheid te stellen, maar het horloge lijkt me echt.
Ik zie geen redflags in de post of de prijs.
Persoonlijk na een Google lens search vind ik het aankoop bedrag zelfs fors aan de hoge kant. Maar ik ben dan ook geen fasion watch expert. Laat even inderdaad het quartz uurwerk aan de binnenkant zien.
Je zou inderdaad even een gucci winkel in kunnen lopen en kijken of die het kunnen bevestigen.
Dat zou goed kunnen. Ben er nog nooit geweest.
Anders misschien foto’s en foto’s van het binnenwerk mailen naar de klantenservice? . Weet het anders ook niet.