Echtheid vintage Oris op marktplaats (Is nep!)

Mijn Oris 695 loopt redelijk goed hoor.

2 likes

Ik heb er nog een liggen, nos met doosje. Deze via het forum aangekocht maar zonder kennis van vintage…

@marcspot, ik kan een foto sturen als je geinteresseerd bent…

2 likes

Overigens staan er ook heeeeeel veel Seiko’s met fantasie wijzerplaten op ebay etc. Vaak met allerlei wilde kleuren.
De kasten helemaal rond gepolijst en met uurwerkjes waarvan de kwaliteit ook te wensen over laat.
Vaak meteen te herkennen aan de tekst “Japan made” in plaats van “Made in Japan”.
Kijk hier ook voor uit.

3 likes

Geldt ook voor Tissots, In India worden ook bakken vol “Tissots” gemaakt waar geen enkel Tissot onderdeel aan zit. Meestal te herkennen aan de kreet “17 jewels” op de wijzerplaat. Bij Tissot staat het aantal jewels nooit op de wijzerplaat. (enkele zeer speciale dingen daargelaten, maar die zie je nagenoeg nooit).

2 likes

140 euro is niet echt een bedrag om mensen op te lichten met een dergelijk horloge. Ja hij is nep maar verkoper heeft misschien geen idee hiervan. En heeft hem misschien gekregen als cadeautje

1 like

Het grappige is dat ik nog steeds in gesprek ben met de verkoper, maar het blijft een vreemd verhaal. Volgens de eigenaar is hij wel degelijk echt en lijkt hij ook wel echt uit de buurt te komen van het dorp dat in de advertentie staat, maar ik ga sowieso het risico niet nemen.
Ik heb ook al aan de eigenaar gevraagd om foto’s van het uurwerk, maar die stuurt hij ook niet dus het blijft allemaal erg vaag. Voor mijn gevoel is het nog steeds oplichting.

1 like

Niet? Het is anders lekker makkelijk verdienen door die rommel voor €20 te kopen in India en vervolgens voor €140 te verkopen aan onwetenden op MP. Prima businessplan.

2 likes

Is geen risico. Is 100% zeker geen Oris.

4 likes

Oris was ook gewoon een beetje een puinmerkje. Deels omdat ze ook niet beter mochten vanwege de penankers.

2 likes

Merendeel op MP is “verdacht”. Er staan ook goede horloges tussen hoor. Vaak zijn dat full sets. Meeste gangbare horloges zijn ook eenvoudig te onderscheiden. Het verschil tussen een horloge van 100 euro of eentje van 12500 euro merk je echt wel. Als je het niet vertrouwd kun je bij een handvol juweliers een horloge altijd op echtheid laten controleren. Dan heb je 100% zekerheid. Beste is overigens gewoon bij de juwelier kopen of op erkende sites zoals chrono24 etc.

1 like

Hou daar maar mee op. Het is ECHT geen Oris. Geloof ons nou, please.

2 likes

Ik geloof jullie zeker, maar ik vond het gewoon leuk om even door te praten. Niet echt in gesprek over de Oris.

1 like

Vergeet het gewoon. Jammer van je tijd en energie. Als je een leuk vintage horloge zoekt kijk dan regelmatig in het blauwe gedeelte. Met een beetje geduld koop je een goed en echt exemplaar.

1 like