Echtheid / Waarde King Seiko 4502-7002

Hallo forumleden,

Na mijn aanschaf van een mooie Seikomatic, en een blijvende kriebel naar vintage Seiko ben ik een King Seiko Hi-Beat 4502-7002 tegengekomen op Marktplaats.

Link: MP advertentie

Ik zou erg jullie expertise kunnen gebruiken, wat is een schappelijke waarde voor dit horloge (in de aangeboden staat). Momenteel lopen de biedingen richting de €400,-. Doorbieden, of is het wijzer om een betere deal af te wachten?

Wat ik mij ook afvraag of de kast strak genoeg is. Meningen?

Ik vind hem er netjes eruit zien, en hij beschrijft ook de mindere punten. Beter als sommige eBay aanbiedingen die ook nog veel duurder zijn.

Of jij het waard vind is aan jou. Als je dit model zoekt of mooi vind kan ik mij voorstellen dat je hem voor rond die 400,- koopt. Ik zou dan gewoon direct contact zoeken met de verkoper ipv bieden.

Succes!

2 likes

Bieden via marktplaats is nooit slim, dus dat sowieso niet doen :wink:

Ik vind hem erg medium. Wijzerplaat lijkt verkleuring/patina te hebben. Kast is ook wat gepolijst zo te zien. Geen top exemplaar dus. 400 euro is opzich niet duur voor een goeie KS maar ik zou dus persoonlijk door zoeken naar een ander exemplaar.

2 likes

Dank! Ik vraag nog wat hogere kwaliteit foto’s. Mocht het niet bevallen dan haak ik af, afwachtend naar een beter exemplaar. :slight_smile:

Foto’s ontvangen. Je hebt gelijk @koekoek het is niet het meest mooie exemplaar.

Mocht iemand nog een King Seiko Hi-Beat in de aanbieding hebben, ongepolijst (hoeft niet in NOS staat te zijn). Dan hou ik mij aanbevolen :laughing: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

PB gestuurd

heb een seiko super deluxe … wat vang ik daar nu mee aan ?
hoe bepaal je of iets echt is , dit kwam samen met een gehele hoop geërfde uurwerken in een doos van mijn beide ouders onlangs overleden .
bedankt voor de hulp

Een topic aanmaken met duidelijke fotos en info. :+1:

bedankt zal ik doen

waar plaats ik die ?

In deze categorie is het handigste

worden seiko’s nagemaakt ?

Ja op grote schaal. Naast namaak kunnen veel andere dingen ook niet kloppen.