Echtheids check Datejust 126200

Hi allemaal,

Afgelopen week via Chrono een DJ 126200 bij een handelaar in Italie gekocht. Bewust via Chrono omdat ik er één uit 2019, geboortejaar van mijn zoon, wilde hebben. Vandaag heb ik hem ontvangen, compleet met box en garantiebewijs maar zonder handleiding. Het garantiebewijs is getekend door een AD in portugal.

In princiepe ga ik ervan uit dat die echt is maar ik ben toch even benieuwd naar jullie mening(zie foto’s). Als jullie nog tips hebben hoe ik kan beoordelen of die echt is hoor ik dat natuurlijk graag.

Dank alvast voor jullie hulp en advies!

3 likes

wellicht dat je het serie nummer kunt laten checken.

3 likes

Thnks voor je snelle reactie, serienr op het horloge komt sowieso overeen met het garantie bewijs. Waar kan ik dit checken? Bij Rolex zelf of moet dit bij een AD?

Oei.

5 likes

Geweldige timing om die vraag nu te stellen.

2 likes

Aantekening 2020-07-03 153310
Ligt misschien aan de foto, maar ik kan nou niet zeggen dat de letters mooi in lijn staan.

Waarom twijfel je aan de echtheid?

Niet zozeer twijfels, maar het is de 1e keer dat een horloge via Chrono heb gekocht en zoek meer naar bevestiging, nog even een check zolang ik binnen de terugstuur periode zit. Gevoel bij de dealer was goed, ik heb hem telefonisch gesproken, hij was goed in zn communicatie, had een aantal goede reviews zowel op chrono als google.

Eerst kopen en dan pas checken? Lijkt mij niet erg verstandig…

Ok, inderdaad serienummer checken lijkt veiligst.
Van jouw foto’s kan je niet veel uit opmaken :sweat_smile:

1 like

Top thnks, hoe kan ik dat het beste doen? Met Rolex bellen of via AD?

Niks aan de hand lijkt me. Gewoon genieten dus.

2 likes

Contacteer een AD indien je zekerheid wil, die zal je kunnen verder helpen.
Maar op eerste aanzicht niets fout mee.

1 like

Check op echtheid kost bij sommige AD’s wat. Laat je daarover vooraf informeren.

5 likes

Hmm ik zie toch wel veel rode vlaggen. Ik bied 300.

4 likes

Want een serienummer kan niet overgenomen zijn?

1 like

Uiteraard, maar kan ook aangegeven zijn als gestolen.
Een AD kan ook checken op echtheid.

1 like

Ikke nie snap…

het gaat om best serieus geld, waarom koop(t) jij (iemand) zo’n klok niet bij een erkende dealer
of grijze dealer in Nederland? Wellicht betaal je meer, maar dan heb je ook geen twijfel

1 like

Haha, met Rolex bellen. Zie eerst maar eens aan het juiste nummer te komen :joy:

+41223022200

Veel plezier!
Ze spreken Frans en Duits. :wink:

3 likes