Ik weet niet of deze bestaan in Nederland, maar hier in België kan het zijn dat je werkgever je een soort fiscaal voordelige bonus geeft onder de vorm van eco-cheques.
Dit is een waardebon die je kan gebruiken voor een ecologisch of duurzaam product of dienst aan te schaffen.
Meestal spreken we dan van een TV of huishoudtoestel met een energie-efficiëntie label van A+ of beter, een fiets of toebehoren (ook kledij), bio-producten, LED lampen, eco-reizen, …
Nu dacht ik, kan dit voor een horloge (handopwinder, automaat, solar) of een onderhoud er aan?
Zit toch zeker binnen de geest van de wet zou ik zeggen.
Een Polar of Garmin bij AS Adventure is geen probleem. Ik betaal er gewoon mee bij den Dehaize
Edit : een samsung s7 edge bij Selexion was ook geen probleem… kan je ook het uur op aflezen hé
Een horloge kan nog zo ‘eco’ zijn, als je er iedere week een flippert blijft er van die milieuvriendelijkheid niets over door de uitstoot van het transport. Dit forum is gewoon verantwoordelijk voor de ondergang van de aarde!!1
Ik moet er nu vandoor. Mijn buitenzwembad wordt verwarmd tot 28 graden Celcius, door een aggregaat dat draait op ruwe stookolie. Mijn voorraad is helaas bijna op dus ik moet nieuwe gaan halen. Joe.
In NL kan ik bij mijn werkgever vanuit bruto salaris aankopen doen via FiscFree, hier betaal ik dan de iets minder dan de helft voor in netto bedrag. Dus een aanschaf van €2000 kost me dan minder dan 1000