Goedemorgen Allen,
Ik zie veel items over de batterij van Citizen eco Drives horloges.
Mijne is inmiddels 10 jaar oud, en loopt nog steeds. Wat wel is gebeurd dat deze 2 keer stil is komen te staan, en dat was dus eergisteren voor de 2e keer. Heb hem toen 45 minuten onder een felle lamp gelegd, en nu loopt hij weer, ook na een nacht in een donkere kamer te hebben gelegen. Is het echter zo dat de 3 maanden reserve stroom minder wordt in de loop der jaren?
Ik lees wel dat er vervangende batterijen voor handen zijn, maar is het horloge dan nog steeds waterdicht?
En moet je daarvoor naar een speciale horloge maker?
Horloge bevalt uitstekend, dus ga hem niet zomaar weg doen!
Alvast bedankt voor de info!
Mogge!
Bruikbare reactie!
Alle oplaadbare accu’s worden na verloop van tijd minder en minder.
Voor vervanging moeten ze dacht ik naar Citizen Duitsland waar het servicecenter zit. Uiteraard via een A.D.
Inderdaad…
Als het type batterij nog leverbaar is lijkt het me dat iedere fatsoenlijke horlogemaker dit moet kunnen doen, inclusief testen op waterdichtheid.
Is een eenvoudig klusje dat door iedere horlogemaker gedaan kan worden.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om een batterij, maar om een oplaadbare batterij/accu. Daar zit wel een verschil in.
Nauwelijks, en horlogemakers in de UK bieden de replacement service voor GBP 35 aan. Dat moet in Nederland dus ook kunnen.
Daar rijden ze ook links. Duhh.
Maar het kan zijn dat er de UK ook een servicecenter zit. Ik zou 'm toch naar zoiets sturen
Ok … en daar is de TS mee geholpen?
Ik zou gewoon naar een fatsoenlijke horlogemaker gaan (even zoeken hier op het forum). Het enige kan zijn dat de batterij niet meer leverbaar is, maar volgens mij kan dan een Citizen service center er nog een omvormcircuitje in zetten (weet ik niet zeker).
vandaar de
Servicecenter zeg ik.
Met die “zoek frase”
Li-ion knoopcelletjes zijn geen zeldzame diersoorten …
http://www.mercateo.nl/p/4892-7208/Panasonic_MT920_batterij_condensatorbatterij_GC920_0_33F.html
Volgens mij zitten er al sinds jaar en dag Panasonic knoopcellen in die Eco-Drives. Dus zolang het type nog leverbaar is lijkt me dat geen enkel probleem.
Ik zeg “doen” !
Gast, jij je zin … verkeerde pilletjes gehad of zo?
Ik niet. Jij je “zeurkousen” aan?
Goh…
spul is prima te krijgen.
Als ik dit zo lees, is er dus zeker een mogelijkheid. Bedankt voor de informatie