Hallo gisteren een mooie eco drive van een vriend overgenomen ,en met de leesbril op geen beschadigingen gezien in top staat dus.
Mijn vriend moest nog even in de zaak wezen waar hij zijn nieuwe horloge gekocht had,dus kon ik gelijk er een schakel tussen laten zetten .
Normaal doe ik dat altijd zelf maar nu dacht ik ach ik ben er nu toch.
Vandaag mijn horloge weer bewonderd en zag nu ineens een beschadiging op het uiteinde van een pootje.
Tja weet zeker dat hij er niet zat want het viel mij gelijk op ,maar bewijs maar eens dat die aardige winkel dame dat gedaan heeft.
Baal hier behoorlijk van .
Nu mijn vraag de kast is van staal maar hij is niet echt glanzend maar wat mat,nu dacht ik aan cape cod maar mag je volgens mij niet gebruiken bij geborsteld staal of gematteerd staal.
Ben bang om dan een glanzende plek te krijgen en ben dus verder van huis dan.
Dus weet iemand hier een andwoord op de beschadiging is niet heel grof maar duidelijk te zien en helemaal voor een horloge freak.
Terug gaan en klagen
nee heb je ja kun je krijgen
hoewel ik niet denk dat ze je een vervangend exemplaar geven
Nou ik heb hem dus van een vriend gekocht is 3 jaar oud en het was gratis omdat die vriend er dus net weer een andere ecodrive a 500 euries had gekocht.
Stom van me had het beter zelf kunnen doen,de schuldvraag zal niks worden heb geen bewijs ,mijn vriend zou kunnen getuigen maar zie die weg niet zitten.
Denk eerder of er een oplossing is ,om de beschadiging wat weg weg te werken.
Om dit horloge gaat het .
http://global.rakuten.com/en/store/aaa-corp/item/av0037-52e/
Heel voorzichtig schuren met een kunststof pannensponsje (in een rechte lijn schuren,zoals het horloge, absoluut geen draaiende beweging) Het oppervlak blijft mat. Als het te mat wordt kun je lichtjes poetsen meen cape cod doekje.
Heb al diverse horloges op deze manier gedaan. Werkt prima.
STOP!
Voor het matteren van staal is een nagelpolijster (vijl) the way to go!
Deze koop je tegenwoordig met 4 verschillende grofheden.

Oh ja! Eerst even oefenen op een waardeloos stukje staal om te kijken of het resultaat je bevalt.
Bedankt voor de groene schuursponsje tip ,heb de beschadiging voor 90 % er mee weg gekregen.
Nu alleen nog met een cape cod doekje er over,dan vind ik hem weer mooi.
Toch ook bedankt voor de nagelvijl tip ook die zal ik onthouden.
Gr Jan.
helijan12 Schreef:
Nu alleen nog met een cape cod doekje er over,dan
vind ik hem weer mooi.
:S
Daar gaat ie toch van glimmen? Zou wel voorzichtig zijn.
Klopt ga ik ook heel voorzichtig doen,maar door het schuursponsje is de ene kant nu wat matter geworden dus vandaar.