Weet iemand al iets meer over de Eco-Drive SATELLITE WAVE als wat te vinden is op de Citizen site zelf en dan bedoel ik wanneer die in de verkoop gaat en wat deze gaat kosten (ergens wordt serieus beweerd $3800 ) etc…
“Op de beurs in Basel 2011 presenteerde Citizen de “Eco-Drive SATELLITE WAVE”, een horloge met een volledig nieuw uurwerk. Dit nieuwe generatie horloge zoekt de dichtstbijzijnde satelliet, van de in het totaal 24 navigatie-satellieten, die zich in een omloopbaan om de aarde bevinden”
We zijn bijna een jaar verder en ik weet nog niets… toen hadden ze het over najaar 2011.
Ik zou hem graag willen kopen als ik de kans krijg maar het is nu best wel een tijdje stil over dit Horloge… dus, misschien ben ik niet de enige die deze wil en heeft connecties met onze Japanse vrienden of importeur en heeft iets te vertellen!
Weet iemand al iets meer over de Eco-Drive
SATELLITE WAVE als wat te vinden is op de Citizen
site zelf en dan bedoel ik wanneer die in de
verkoop gaat en wat deze gaat kosten (ergens wordt
serieus beweerd $3800 ) etc…
“Op de beurs in Basel 2011 presenteerde Citizen de
"Eco-Drive SATELLITE WAVE", een horloge met een
volledig nieuw uurwerk. Dit nieuwe generatie
horloge zoekt de dichtstbijzijnde satelliet, van
de in het totaal 24 navigatie-satellieten, die
zich in een omloopbaan om de aarde bevinden”
We zijn bijna een jaar verder en ik weet nog
niets… toen hadden ze het over najaar 2011.
Ik zou hem graag willen kopen als ik de kans krijg
maar het is nu best wel een tijdje stil over dit
Horloge… dus, misschien ben ik niet de enige die
deze wil en heeft connecties met onze Japanse
vrienden of importeur en heeft iets te vertellen!
In ieder geval, bedankt voor het lezen.
Gr
Vlietje
Weet je heel zeker dat dit iets is, waar je veel plezier aan zult hebben? Ik bedoel, het is best veel geld en er zijn een hoop leuke andere alternatieven.
Verder zul je er aan inruil/verkoper waarschijnlijk een stuk minder aan overhouden.
Het zijn maar mijn gedachten/ervaringen over. Ik heb ook wel eens ‘gek’ gedaan met een GPS horloge van 1400 euro of het eerste mp3 horloge uit japan voor 700 guldens. Maar weet waar je aan begint, want dat mp3 horloge is nu niks meer waard met z’n 64mb geheugen (was toen wel 2 hele cd’s!!!8-)). En de gps horloges van nu hebben een nog betere fix en functies dan van, jeetje alweer, zo een 10 jaar geleden.
Dit klopt allemaal wat jullie er boven schrijven, dit is een technogadget om je pols met als basis een horloge, het is nieuw en de ontwikkel kosten zijn zo hoog dat dit model voor Citizen begrippen absurd duur is, en na een jaar geen bal meer waard is…
Zo heb ik nog een Seiko “message watch” liggen dat in de vorige eeuw best wel duur was en een abonnement op moest nemen en ze na 5 jaar zeiden, we stoppen er mee… het idee was leuk, maar ingehaald door de techniek zelf… (de GSM)
Dat zal dus met dit horloge ook wel zo zijn, binnen een afzienbare tijd komt er een Citizen model onder de 1K die het zelfde kan of een verbeterde versie is (of ze kappen er mee want het werkt niet), de verzamel waarde zal reuze tegenvallen van deze gelimiteerde klok want het is zelfs het tegenovergestelde van tijdloos…
Maar toch hé… ik heb naast mijn automaten verzameling waar ik van elk merk (in bezit of de wens) wat er toe doet een automaat te hebben en of gelimiteerde automaten van de gerenommeerde merken, nog een oude liefde… mijn Citizen klokjes…
Ik heb sinds 2007 de Skyhawk Eco-Drive die nog steeds verkocht word en ben er nog steeds heel blij mee (met deze klok ga ik nog steeds de wereld rond) en daarvoor mijn duikers klok met diepte meter… wat was ik + 20 jaar geleden “het binkie” tijdens het duiken, zelf het korps dook ermee (dat beweerde ze toen)
Dus… ik wil hem… er is een mooi Engels spreekwoord voor “joy of ownership”…
Afijn ik heb ook geschreven naar Citizen in Duitsland, ben benieuwd of ze gaan reageren…
De Tissot T-Touches zijn er na ruim 12 jaar in productie ook nog steeds en de waarde blijft gelijk. De techniek daarvan is ook uniek en geliefd bij veel horloge fanaten.
Alleen jammer dat ze geen solar cel hebben.
Ha… Die heb ik ook, Tissot T-Touch de pro dan, is fantastisch voor in de bergen!!! mijn oranje monster! Kan niet goed zeggen of ze waarde vast zijn, zie ze zelden 2de hands in de verkoop!
That watch wasn´t delivered to Citizen Germany, who is in charge of the Netherlands as well.
It´s our great regret by informing you that we aren´t in a position to serve you with that product.
with best regards
Citizen Watch Europe GmbH
Jörg Ossenbrüggen
customer service
Hans-Duncker-Str. 8
ze zijn dus blijkbaar al uitgeleverd en verschwunden en niet aan Nederland of Duitsland…. Mogen ze de website wel eens updaten…
Bah, ik ben teleurgesteld… niet dat ik echt verwachte dat ik er 1 te pakken zou krijgen maar de jacht had wel wat langer en interessanter mogen zijn.
Maar goed, ik hou mijn oren en ogen open… en als u als lezer iets tegen komt… post het, mail het, wie weet dat er toch nog eens ergens beschikbaar komt!!
Kijk, deze info had ik nog niet gevonden, bedankt.
Dat van de “Lume” vind ik zelf minder interessant, dat het alleen spatwaterdicht is, is wel jammer maar dat wist ik wel…
Jammer dat het in Italië geleverd wordt/is vanwege dat het verder weg is van het radio signaal… tja het gaat mij juist om het feit dat het kan, niet zo zeer omdat wij een andere optie hebben…
De Skyhawk heb ik al, wil deze ook!
Dus… misschien maar weer op vakantie naar Italië in het voorjaar en een schiet gebedje in het Vaticaan… wie weet heb ik mazzel!!
Las ergens dat er 50 per maand worden geproduceerd met een voorlopige totale oplage van 1000 stuks, is dus kwestie van tijd voor de beschikbaarheid toeneemt.
klopt, nou ja 990 heb ik weer begrepen… maar in de buurt van ons landje is Italië het enige land dat het gaat krijgen… omdat wij allemaal dicht bij de radio antenne wonen en een Skyhawk kunnen gebruiken… ( he ik lees ook alleen maar wat er staat, of het waar is is een 2de)
Tevens gelezen dat er na Basel 2012 een niet gelimiteerd model gepresenteerd gaat worden… dus ooit gaat het lukken… maar ik hou van de gelimiteerde horloges ik wil deze!!
Mijn voorliefde voor Breitling zorgt wel voor frustratie als die met de zoveelste gelimiteerde uitkomt… En ben blij dat Rolex daar niet aan meedoet.
En met Omega heb ik het maar bij 1 Bond uitgaven gehouden ( natuurlijk wel de mooiste van allemaal)
Er zal eigenlijk een waarschuwing op je horloge glas moeten staan, te lang staren naar u horloge kan pijnlijke gevoelens voor u portemonnee hebben…
Mijn voorliefde voor Breitling zorgt wel voor
frustratie als die met de zoveelste gelimiteerde
uitkomt… En ben blij dat Rolex daar niet aan
meedoet.
En met Omega heb ik het maar bij 1 Bond uitgaven
gehouden ( natuurlijk wel de mooiste van
allemaal)
Er zal eigenlijk een waarschuwing op je horloge
glas moeten staan, te lang staren naar u horloge
kan pijnlijke gevoelens voor u portemonnee
hebben…
Ik dacht net aan Omega. Met om de zoveel tijd een nieuwe limited Seamaster of Speedmaster. Elke Bond film maar liefst een paar gelijk… En 40 jaar geleden waren ze op de maan, en daarna 45 jaar, 50, 55, 60, 65, etc.
Och, ik vind ze wel leuk
klopt, nou ja 990 heb ik weer begrepen… maar in
de buurt van ons landje is Italië het enige land
dat het gaat krijgen… omdat wij allemaal dicht
bij de radio antenne wonen en een Skyhawk kunnen
gebruiken… ( he ik lees ook alleen maar wat er
staat, of het waar is is een 2de)
Tevens gelezen dat er na Basel 2012 een niet
gelimiteerd model gepresenteerd gaat worden… dus
ooit gaat het lukken… maar ik hou van de
gelimiteerde horloges ik wil deze!!
Mij gaat het er idd ook niet om dat ik meestal in Nederland zit. Het gaat om 't idee dat zo een satwatch praktisch overal ter wereld een sync kan krijgen.
Ik bedoel, met Multiband 6 van Casio gebruik ik ook meestal alleen die van Europa. Maar wel fijn dat ie ook in de US, Japan en China het signaal KAN oppikken.
Deze Omega Seamaster 2226.80 “James Bond” Limited Edition hier kan je hem mooi zien http://www.jamesbondlifestyle.com/index_gadgets.php?m=ga&g=ga013
Voor mij is dit de mooiste met de getrokken loop ben lang aan het zoeken geweest en vond hem uiteindelijk nieuw veerman juwelier in Huizen.
Die hebben een aanbieding site en er stond niets bij, herkende de horloge van het plaatje… en het leukste was, nieuw en goedkoper als 2de hands op Ghrono24