Eco-zilla opstartproblemen (BJ8040)

Pas geleden een eco-zilla (BJ8040) gescoord. Erg blij want ik had hem al een tijdje op mijn verlanglijstje…
Afgelopen zaterdag opgehaald op het postkantoor…
In de beschrijving staat dat als de secondewijzer slagen van 2sec. maakt dat ie niet genoeg is opgeladen. Dus een dagje voor het raam gelegd en de kroon helemaal uitgeklikt zodat ie niet kan lopen. Nu is het niet de meest lichte periode van het jaar maar ik had ondertussen wel verwacht dat ie gewoon zou gaan lopen maar hij geeft nog steeds slagen van 2sec. aan. Ik heb ook een alba solar en die heeft dit probleem eigenlijk nooit gehad. Die begon meteen te lopen bij het eerste daglicht en is sindsdien nooit meer gestopt.

Mijn vraag aan jullie is of er meer mensen zijn die misschien ook (opstart)problemen hebben gehad met de eco-zilla of andere eco-drives. Dit is mijn eerste eco-drive dus ik ben er niet zo thuis in…
Hoe lang heeft een eco-drive trouwens nodig om (volledig) opgeladen te zijn?

Alvast bedankt.

Is deze nieuw? Ik heb een solar powered Casio uit 2003 en rond die tijd was er een probleem met de oplaadbare batterijtjes/condensatoren die typisch in zo’n uurwerken gebruikt worden. Ik heb dus recent een nieuwe batterij/condensator moeten steken omdat hij niet meer goed wou opladen, zelfs niet na uren in volle zon.
Anderzijds, de hoeveelheid licht buiten was vrij triest de laatste dagen, dus als hij echt leeg is kan het zijn dat hij meer nodig gaat hebben. Eens wachten op een echt zonnige dag misschien…

Hij is nieuw en loopt nog steeds met slagen van twee seconden…

En hij tikt ondertussen zoals ie hoort te doen.
Ergens ge-googled en gelezen dat een bep. type eco-drive 72 uur nodig heeft om volledig opgeladen te zijn. Dus nog maar ff met de kroon uit voor het raam…

Volgens mij moet je de kroon juist ingedrukt houden…:#