Edit. Omega uit een lade, in ere hersteld

Deze heeft 27jaar als verloren beschouwd onderin een lade gelegen totdat ik hem er zojuist uit viste .
Mijn moeder was met stomheid geslagen want het horloge van haar overleden opa (30 jaar geleden) had ze sinds de verhuizing niet meer gezien.

Tadaaaaa.

Het gaat om als het goed is een Omega.
Tenzij jullie roepen. NEP NEP NEP.

Het is een handwinder lijkt en ja service plus beetje oplappen is een must en gaat hoe dan ook gebeuren.

Maar nu, wanneer dit een échte Omega is.
Welk model en geschat bouwjaar praten we over?

Foto uurwerk hoop ik morgen te maken en indien gewenst ook even foto’s met camera ipv met telefoon.

Vertel mij heren, leer mij alles over dit.model.
Ik vind het iig erg mooi en vind het los van het verhaal een mooi cadeautje want ja ik heb hem mee naar huis genomen.

70 likes

145.029 zo te zien volgens Google. Net als de speedy cal 861 en van ±1970

7 likes

Bingo … op chrono kom ik dan idd op dezelfde uit

1 like

Ja hoor is echt. Heeft wel wat TLC :joy: nodig en dat gaat geld kosten, ook omdat het uurwerk een service moet hebben. Maar als je het geld hebt, zeker doen.

3 likes

Mooie vondst!

2 likes

Heel erg gaaf!

2 likes

Heel mooi. Misschien dat @koen je kan helpen, geen idee of hij chrono’s doet.

1 like

Mooi ding, zeg!!

1 like

Mooie ladevondst, de moeite waard om goed op te laten knappen :ok_hand:

1 like

Zo! Da’s een lekkere zeg

1 like

Dit zijn ze hoor :grinning: wel apart dat je als horloge fan een horloge als dit verloren in een la laat liggen :stuck_out_tongue_winking_eye: prachtig dat je hem hebt. Service / glas polijsten en je hebt een uniek en prachtig horloge

1 like

Je moeders opa had smaak👌

1 like

Mooie vondst zeg. Veel plezier alvast met dit fraaie stukje familiehistorie :ok_hand:
Afgezien van het bekraste glaasje ziet alles er nog prima uit.

1 like

Mooi man!

1 like

Ik vind hem prachtig. Ben benieuwd hoe hij er uit ziet na een beurtje!

1 like

Mooie vondst!

1 like

Wow, wat een heerlijke vondst. :ok_hand:
Dit zou ik ook graag een keer in een lade willen aantreffen.

1 like

Wat een geweldig horloge, prachtvondst!

1 like

Mooie vondst zeg!

1 like

Even afgezien van de interne mechanica, alleen al een nieuw glas een het polijsten van de kast gaan dit tot een toppertje maken. Mooie vondst.

Cheers,
Lowieke.

1 like