de bekende Edox Delfin is een horloge met een rijke geschiedenis.
zou het nieuw model dewelke ze zelf “the original - the water champion” noemen dezefde weg kunnen opgaan. zoals we weten zijn Edox horloges eigenzinnig, niet bepaald goedkoop en maken ze veel gebruik van quartz uurwerken. drie punten die dit volgens mij een beetje in de weg staan om opnieuw geschiedenis te schrijven.
ondanks dat is het toch weer een apart ontwerp met eigen karakter.
wat denken jullie?
Deze vraag zonder plaatjes kan natuurlijk niet.
Of bedoelt u deze:

Eigen karakter?, nee.
Icoon?, nee zit er niet in.
Deze wel:

Gaat zeker carnaval overleven!
Grt.
Welke Edox Delfin bedoel je? Er zijn in de loop der tijd vele modellen verschenen. Heb je een foto?
helaas kan ik geen foto’s plaatsen.
ik bedoel het huidige model.
prijs tussen 700 en 800 euro ongeveer.
als je over de originele Delfin leest zie je dat het toch een belangrijke horloge is geweest.
Deze?

Ja. EdoX dus. Schrijvfoud .
Oom Piet Schreef:
Welke Edox Delfin bedoel je? Er zijn in de loop
der tijd vele modellen verschenen. Heb je een
foto?
En dat lijkt me dan ook de reden waarom het (huidige) horloge niet iconisch is 
Nee, dit is niet een horloge dat ooit iconisch gaat worden, lijkt mij. Teveel diversiteit door de jaren heen binnen de modellen en een niet erg aansprekende heritage.
Eric
Hamari Schreef:
Deze?
http://www.0024watchworld.com/wp-content/uploads/2
014/05/edox-delphin.jpg
Ik heb deze omgehad om te passen…
Het origineel had destijds ook een Quartzuurwerk.
Maar ze hebben de kast opgepompt zodat ie veels te groot draagt net zoals de Hydrosub ook een vernieuwde versie met maar liefst 49mm doorsnee inclusief de crownprotector…
Jammer want de band en afwerking van de kast waren echt top bij de Delfin en de Hydrosub, alleen beiden veels te groot om een icoon te worden ben ik bang.
Groeten,
Noel.
n visser Schreef:
Hamari Schreef:
Deze?
Jammer want de band en afwerking van de kast waren
echt top bij de Delfin en de Hydrosub, alleen
beiden veels te groot om een icoon te worden ben
ik bang.
Idd jammer, snap wel waarom deze een icoon had kunnen worden. Bepaalde elementen maken em wel apart en toch een classic.