Kan iemand mij iets meer vertellen over dit Edox horloge.
Ik heb een lotje bij een kringloopwinkel gekocht met verschillende horloge onderdelen en zakhorloges … en daar zat deze ook bij.
Ik kan op internet deze kleurstelling niet terug vinden en zie dat er bij een aantal een Basel omheen zit. Heb zelf het idee dat dit bij deze niet erop zit origineel maar misschien weet iemand meer.
Achter op staat ook nog een nummer 2000 is dit een model nummer…?
Als met al veel vragen… welk model is het… uit welke tijd… is hij zo origineel. En wat zou de waarde zijn als hij weer zou lopen… ( met andere woorden hoeveel investering is het waard…?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Qua wijzerplaat et cetera lijkt het aardig op mijn Edox met… 7733 uurwerk en met draaibare bezel:
Waarde in goed lopende staat 500-800 Euro denk ik?
Inderdaad. Maar bij mij staat er nog in fel rood TELEMETRE op.
En ik weet niet of de basel er bij mij op zou passen qua breedte… ?
Geen schijn van kans. Je kast is een andere, die is niet gemaakt op een bezel. Die past er gewoon niet op.
Tachymetre
Die zit bij mij op de spanring van het plexiglas.
Met die oranje wijzers bij jou is hij trouwens ook gaaf…
Heb je betere fotos van die bezel/rand om t glas?
Lijkt me idd een 7733.
Bezel, niet basel, maar denk niet dat jouw horloge een draaibare bezel heeft gehad. De rand van het glas lijkt me gewoon vies, maar er lijkt niets te missen.
Lijkt me legitiem. Geinig ding
Zit nu even op de camping. Weekje er tussenuit dus betere fotos kan ik pas volgende week maken (horloge heb ik thuis gelaten;-)
Heb hem al wel open gemaakt en is inderdaad een 7733.
Sorry … Bazel… dikke vingers en autocorrectie
Hij doet het gewoon weer Mooie vondst
Van dit soort horloges zijn zo enorm veel variaties gemaakt dat het niet gek is dat je geen tweede identieke kunt vinden. Deze lijkt zo helemaal te kloppen en er hoort inderdaad geen bezel op.
Ik heb weleens gehoord dat er vroeger vrij gemakkelijk werd gecombineerd c.q. dat er kleine serietjes van 50 tot 100 horloges per model werden gemaakt en dan keek men wel wat goed verkocht.