Gisteren heb ik op een rommelmarkt (Belgie in de Westhoek)dit horloge gevonden. Het is een dameshorloge.De kroon zat los . Men kon amper opwinden en of het uur terug of doordraaien.
Uiteindelijk is de kroon eraf gevallen .(Daar staat het zandlopertje van edox erop)
Dan heb ik gesukkeld om het staafje eruit te krijgen doch gelukt .echter gebroken.
Ik zie dat er ook veel slijtage op het staafje was.
Ben ik juist dat dit staafje op het kroonwieltje gedraaid zit.
Is het dan mogelijk bij een horlogemaker zo’n staafje al dan niet standaard te kopen teneinde dit wee in orde te kunnen zetten .
Met dank voor de mensen die her meer over weten
vr gr
Om te weten welke stift er gebruikt is, moet je weten welk uurwerk het is. Niet elke horlogemaker zal precies de goede op voorraad hebben. Wellicht moet je op het internet zoeken (Ebay of handelaars in onderdelen).
Belangrijk is dus eerst uit te zoeken om wat voor uurwerk het gaat. Je kan hem ook wegbrengen naar een horlogemaker en hem alles laten uitzoeken en repareren.
Voor zover ik weet maakte Edox zelf geen uurwerken en vind je waarschijnlijk een AS uurwerk in jouw nieuwe aanwinst, een beetje uurwerkmaker moet hier wel het een en ander van hebben liggen, en anders maken ze wel iets op maat.