Edox Electronic (ESA Dynotron 9154)

De techniek is kort geleden door Freddy hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,122424] uiteengezet.

Hier is 'ie dan, eergisteren door de pakjesman afgeleverd:
Edox Electronic met een ESA 9154 uurwerkje.
Wèl een horoge met een knoopcel maar géén kwarts.

Het is wel duidelijk dat dit een goedkoop gemaakt klokje is, de kast alleen al straalt dat uit: weegt werkelijk niks, klikdekseltje, volstrekt onbewerkte gladde achterkant en kroon.
Maar omdat het zo’n apart uurwerkje in zich heeft, vind ik 'm toch wel leuk :slight_smile:

[center]
[/center]

Is toch een mooi klokje en Edox waren goede uurwerken.

Mijn beste,

En al is het dan een goedkoop klokje, het is wel een klokje van een sprankelende schoonheid welke je met de regelmaat van de klok, met veel plezier, op je horloge doet kijken om er de juiste tijd mee af te lezen.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit beminnelijke horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Grappig dat er de laatste tijd redelijk wat aandacht is voor de voorlopers van onze doorgaans ‘verguisde’ massa geproduceerde quartz uurwerkjes:)

Ik vind het best een leuk horloge(tu)

tjvreeken Schreef:

Grappig dat er de laatste tijd redelijk wat
aandacht is voor de voorlopers van onze doorgaans
’verguisde’ massa geproduceerde quartz
uurwerkjes:)

Ik vind het best een leuk horloge(tu)

Alle technieken hebben zo hun charme lijkt me. Wie weet wat we over 20 jaar allemaal mooi en bijzonder vinden.

Zelf heb ik een paar Edox’en uit de jaren 60, 70, waarvan het uurwerk er inderdaad zeer netjes uitziet.