Edox: informatie en bandje gezocht

Mijn vrouw heeft het horloge van haar oma laten opknappen. Het is een gouden edox, superleuk ding en na wat reparatiewerkzaamheden loopt het weer keurig.

Nu heb ik twee vragen: wie kan er iets meer vertellen over dit horloge? En, het lijkt mij leuk om het originele bandje er weer op te hebben, dus als iemand mij in de goede richting kan wijzen, graag.

Thanks!

Het bandje, dat er nu aan zit is te breed. Maar op de kleur ed is niets aan te merken.
Een (dames)horloge tegenwoordig is een modeaccessoire. En daar mag (tegenwoordig) dat bandje aan, dat past bij de vrouw. (kleuradvies en modeadvies zie Libelle en Margriet)

In mijn tijd in de industrie deden we vaak/meestal aan gouden/goudkleurige horloges met goudkleurige wijzerplaat een bruin bandje. Dit bandje heeft, als mijn monitor niet al te slecht is, een beetje een vleug naar het rood.
Zonder het werk te zien is een datering moeilijk. Ik schat jaren 70 ??
Toen was er (af fabriek) nog niet zo veel keus. Waarschijnlijk vooral omdat de winkeliers natuurlijk de doorsnee wilden bedienen, wie iets buitengewoons wilde moest er maar een los bandje in de winkel bijkopen. (mooi nog wat extra omzet gedraaid)
Zwart en bruin, heel soms wit voor de dames, Kalfs- of varkensleer en soms hagedis of kroko al dan niet echt of geprint en dan heb je het wel bijna gehad.

Toen bijvoorbeeld in 1968 de Omega Dynamic en ook de Chronostop met banden in verschillende kleuren kwamen hadden de meeste horlogewinkeliers in Nederland er geen zin in. Ook bij de damesmodellen niet. Pas na een paar jaar waren de winkeliers bereid die sportieve modellen met banden in verschillende kleueren op te nemen. Maar de “klassieke” horloges werden nog steeds met de standaard kleuren aangeboden.

Kortom: laat je vrouw beslissen wat zij leuk/mooi vindt. Haar horloge, haar stijl.

1 like

Het klopt dat het bandje te breed is. Toen we het horloge tegenkwamen zat er een mooie fixoflex op. “Voor tijdelijk” dus even deze erop gezet.

Ik denk dat er oorspronkelijk zoiets op hoort:

Maar ik laat mij graag corrigeren.

Overigens: dit is uiteraard de keuze van mijn vrouw. Ik heb niks te vertellen thuis. :wink: