Edox LCD info

Even een nieuw item aangemaakt.

Wie kan mij iets vertellen over deze edox.

Gisteren aangeschaft met de originele doos erbij. Ik vermoed dat hij uit de jaren 70 stamt. Ik krijg het model en uitvoering nergens gevonden.

Hij is nog niet open geweest en weet dus niet wat ik zal aantreffen. Zodra dat gelukt is zal ik foto’s plaatsen.

Leuke vintage lcd zeg! All stainless en als ik het goed zie een glaasje ipv plexi? Mooie zware originele band ook.
Affijn, het uurwerk. Heel moeilijk daar zo iets over te zeggen, maar kijkend naar het display vermoed ik iets Zwitsers, vermoedelijk Mondaine. Misschien ESA. Ik hoop dat er geen batterij lekkage is opgetreden en de contacten dus ongecorrodeerd en schoon zijn.
Houdt ons op de hoogte, ik zie graag het uurwerk en eindresultaat nog even!

Heel gaaf horloge! Persoonlijk vind ik de vintage LCD’s altijd gaaf.
Er zijn er voor mij nog steeds 7 onderweg vanuit Amerika… Liggen al een ruime 8 dagen bij de douane in Nederland… Kan ook niet wachten, het wachten duurt altijd zo lang :stuck_out_tongue:

Maar ik kan je helaas niet helpen mbt het model oid, maar ik zie graag het binnenwerk en het eindresultaat tegemoet! :wink:

De edox heeft idd een glas ipv een pexi plaat, detailopnames, voor zover mogelijk post ik nog.

Ik heb hem inmiddels open gekregen maar moet nog duidelijke foto’s maken. Deze volgen morgen.

Een snelle inspectie stemt mij hoopvol maar ga niet juichen voordat 2 (???) batterijen er uit zijn en vervangen.

Keep fingers crossed.

Pffff met semi gepast geweld eindelijk open gekregen;

Tot mijn verbazing zelfs twee batterijen ipv een centrale cel. Ik ben benieuwd wat de kenners er van weten te melden, mijn kennis reikt helaas niet verder dan het merk…

Er zit idd een saffierglas op en deze ligt wat lager in de kast en ziet er prima uit. Uiteraard wat schade maar niet noemenswaardig.

Ik twijfel of ik hem in het verkoopdeel plaats as is…???

Ik kon deze mooie Edox overnemen van Walter (Top!, bedankt)

Het uurwerkje is vrij eenvoudig voor een LCD, het had oxidatie schade als gevolg van lekkende batterijen. Na een schoonmaakbeurt en het opnieuw solderen van twee contacten en het vervangen van het lampje tikt deze mooie classic uit de 70’s weer.

Het uurwerkje toont tijd dag en datum, heeft licht én een stopwatch (leuke verassing). Ook een leuk detail zijn de ruitvormige ‘dots’ tussen uren en minuten.

Het horloge is vrij groot en de originele bandaanzet staat uit waardoor het horloge niet zo tot zn recht komt op mijn smalle pols. Ik heb het vervangen door een Casio band uit de 70’s die qua ontwerp praktisch identiek is.

Een kast van stainless steel, een glaasje van glas met uitstekende pakking. De pushers zijn van uitstekende kwaliteit met losse pakkingen. Kortom, behoorlijk water resistant (al spreekt de deksel heel eerlijk over ‘dustproof’, een term die ik nog niet eerder tegen kwam)

Goed dat je ook deze weer in ere hebt kunnen herstellen (tu)
Een mooie Edox-digi in je collectie, geniet ervan Ernst :slight_smile:

Gaaf horloge! Ziet er echt prachtig uit zo!
En leuk dat hij ook weer werkt!

Heel mooi om te zien dat er weer leven in zit, de ruitvormige uur minuut scheiding is inderdaad apart, lijkt een beetje op het halve edox logo.