Goedenavond,
Ik kijk al een tijdje mee op het forum maar toch besloten om mij even aan te melden, zoals mijn naam doet vermoeden ben ik reeds in het bezit van een Tissot PRC 200 en ben ik opzoek naar mijn eerste automaat. Nou kwam ik op internet de Edox les vauberts open heart tegen voor een aantrekkelijke prijs echter lees ik tegenstrijdige berichten over de case diameter deze zou 40mm zijn maar op andere websites staat er 43mm.
Volgens een juwelier die ik had gebeld was het toch echt 40mm wat ik een mooie maat vind volgens hem kon die 43mm wel van kast tot de knop zijn wat mij logisch lijkt.
Maar voordat ik de lange reis begin wil ik toch zeker weten dat het ook echt zo is om teleurstellingen te voorkomen. Is er iemand hier op het forum die dit kan bevestigen?
Alvast bedankt en een fijne avond
Welkom op dit forum TissotPRC.
Ik kan je er niet mee helpen, maar hier weten ze het vast wel: info@edox.ch
En hier wellicht ook: http://edox.horloges-actueel.nl/
Beste tjvreeken,
bedankt voor je snelle reactie! op de website van Edox staat idd 43mm maar ik vraag mij af of dit van de kast is of van kast tot knop? Ik hoop dat iemand hier op het forum dit horloge kent of heeft en dit kan bevestigen ik zal morgen nog wel een juwelier opbellen maar ik wou graag zaterdag dit horloge kopen en door mijn werk kan ik doordeweeks het horloge niet bezichtigen bij een juwelier in de buurt.
Hallo TissotPRC,
welkom op dit mooie forum. Wat je vraag betreft: ik heb hier voor me de folder van Edox en het probleem is dat ze de diameter niet nader specificeren. Het is 43 mm. Ik vermoed dat dat de diameter exclusief kroon is. Ik heb hem wel eens in de etalage van de plaatselijke juwelier zien liggen en het is best een groot horloge.
Nog veel succes bij het maken van je keuze.
Ik zie op deze website:
http://www.watchtime.net/watches/index.php?sid=56a99f4ee4ae4a3a389a2d960a7293f8&m1=tab3&start=0&search=100&brand=134&watch=11061&sort=0_ASC
Dat er dus 2 soorten zijn de: les vauberts open heart en de les vauberts open heart beat. het referentienummer van de horloges van 40mm komt overeen met die van de juwelier. Ik zie ook dat er voor deze 2 ‘verschillende’ horloges ook verschillende uurwerken ziten namkelijk de caliber Edox 85 in de 40mm kast en een Edox 854 in de 43mm kast.
Is dit een betrouwbare site of bestaat de kans dat er in zo grote database wel is een foutje wordt gemaakt. Zoals ik het nu zie blijken er dus 2 soorten les vauberts open heart te zijn met verschillende caliber uurwerken en verschillende case diameter.
Ik heb de juwelier gebeld en hij zegt dat het toch echt 40mm is ik vind het dan ook vreemd als blijkt dat die dus 43mm is zo fout maak je toch niet?
Ik heb een andere juwelier gebeld en deze heeft bevestigd dat het idd 43mm is van kast tot kroon en dat de kast zelf 40mm is. Zaterdag ga ik hem ophalen…ik ben benieuwd.
Veel succes morgen! En ach, 40-43, zolang je em zelf maar mooi om de pols vind staan.
Ik heb hem gekocht vandaag erg mooi horloge! Het was inderdaad gewoon een 40mm diameter ik ben er erg blij mee want naast de wat sportieve Tissot heb ik nu een klassieke automaat met een aangepast ETA erin
Volgens mij zit er een ETA 2836-2 in toch? Gefeliciteerd met dit horloge trouwens!
Gefeliciteerd(tu) Even een stille hint: we zijn hier gek op foto’s:D
Er zit een aangepast(Edox 85 caliber) ETA 2428 in volgens mij zonder de 2 want er zit geen datum aanduiding op… Ik zal nog wat foto’s uploaden echter zijn deze niet van top kwaliteit
Mijn beste,
Op de eerste plaats Proficiat met je nieuwe verworvenheid.
Een Edox horloge zien we niet zo vaak hier binnen de gelederen van dit robuuste forum, dus ik ben zeer benieuwd naar de foto’s van deze Edox.
Voorts heet ik mijn naamgenoot natuurlijk ‘van harte welkom op dit markante horlogeforum’.
Ook ik ben ooit begonnen met een ‘Tissot’ als een van mijn eerste echte horloges.
En al hebben er in de loop der jaren, meerdere horloges van verschillende merken zich bij mij gevoegd, een ’Tissot’ geeft mij nog altijd voldoening als ik naar mijn pols kijk.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.
Ik heb een foto geüpload maar deze is niet van al te beste kwaliteit het is een camera telefoon die opzich uitstekende foto’s maakt bij daglicht maar bij kunstmatig licht vanaf één bron krijg je toch een stuk mindere kwaliteit.
Ik heb ook een Tissot en ben daar erg blij mee maar wou toch graag nog een automaat erbij en ik kon deze krijgen voor een scherpe aanbieding was 695 voor 385 zoals eerder gezegd gebaseerd op het ETA 2428-2 uurwerk. Een Edox zie je inderdaad niet zoveel maar dat maakt het ook wel weer wat leuker
Nou, toch geen onaardige foto’s, nu zie we hoe hij er uitziet. Mooi horloge(tu)
Proficiat met je aanwinst. Ik vind opengewerkte wijzerplaten vaak niet mooi, doordat ie het design/de indeling van de wijzerplaat doorbreekt. Heb ik ook een klein beetje met dit klokje. Minder sterk dan bij bijv. een Frederique Constant.
Maar dit is een persoonlijk trekje hoor!