Edox loopt onregelmatig

Vandaag heb ik mij aangemeld bij dit Horloge forum.

Sinds een jaar of 4 ben ik in het bezit van een nieuw aangeschafte Edox.
In het begin liep hij goed, maar daarna begon hij stil te staan.
Bij een officiële edox dealer is er een nieuwe batterij geplaatst. Maar dat heeft niet voor de oplossing gezorgd.

Telkens loopt hij een paar dagen of een week en dan moet hij weer opnieuw “aangeslingerd” worden.

Mijn vraag wat is er met dit horloge aan de hand, en wat kan ik het beste doen?

Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn Edox en toen is door mijn horlogemaker na overleg ??met de importeur het advies gegeven voor een nieuw uurwerk maar dat vond ik te duur. Misschien dat hier op het forum kundige mensen zitten die dit zouden kunnen. Dan houd ik me ook aanbevolen voor reparatie.
Want het blijft een supermooi horloge.
Succes
Hieronder mijn model

Openmaken en het uurwerkje vervangen.
Bij cousinsuk zijn nieuwe uurwerkje te bestellen. Standaard quartz uurwerkjes zijn niet superduur

1 like

Zo heel standaard is dit quartz-uurwerkje waarschijnlijk niet.
Dit is een ‘ultra-thin’ van Edox zelf als ik me niet vergis.
Geen idee of die toko dat type ook kan leveren (of wat dat moet kosten).

Vrees ook dat het hier niet zo simpel is (meestal wel). Uurwerkhoogte 1,4 mm - dat is geen standaard ETA of Ronda.

Problemen zitten een beetje ingebakken in het feit dat het allemaal zo dun en fragiel is, vrees ik.

Bij een Edox-dealer probleem voorleggen, en vragen of een prijsopgave mogelijk is - ik zou aansturen op een (uurwerk-)vervanging onder coulance of op z’n minst flinke korting. Even afwegen of dit allemaal de moeite is, vervolgens.

1 like

Hieronder een fotootje van het uurwerk.
Ik denk dat het hetzelfde uurwerk betreft.
Het nummer onder EDOX is 26000

1 like

Zie een oude ebay aanbieding… 25,euro, zou een query in de eBay app aanmaken en afwachten als je nog een ander horloge hebt om te dragen. Zal tzt toch opnieuw opduiken op ebay :thinking:

1 like

Helaas wel vaak defect vrees ik - zag 'm ook, hoor…

1 like

Zou in het damesmodel dezelfde quartz zitten, want dan kan de TS misschien een damesmodel als donor scoren?

Wel een vette vingerafdruk op die batterij. Zo doen we dat niet natuurlijk… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Een Edox met dit uurwerk zal al vaak met een defect verkocht worden, ik zou m’n hoop niet te hoog vestigen. Eerst maar s langs de dealer. En in het vervolg geen kwarts-Edox meer kopen. :shushing_face:

:smirk:

Sorry,_ik (Hans13) stelde een vraag.

Welke van bovenstaande antwoorden hebben nou betrekking op mijn vraag.?

1 like

Dat je er mee langs een dealer moet…? :confused:

O ja, graag gedaan, dat uitzoeken op eBay en dergelijke.

Ik ga beneden maar een Rolex in elkaar zetten, die lopen zelden onregelmatig. :innocent:

1 like

Niet kriegel worden. Die bovenstaande posts waren wij die oa ff ebay en cousinsuk hebben bekeken of er een donor/vervanger te vinden is voor je quartz uurwerkje.
Er was een tijdje terug een 26000 uurwerk verkocht via ebay. Maar nu niks te vinden
Dixit…

1 like

BTW, ik zou edox hoofdkantoor mailen. Zag een pdf online van edox producten waar oa de 26000 genoemd werd. Misschien verkopen ze ze nog.

Ik word niet kriegel hiervan, het was voor mij als leek even onduidelijk over welk uurwerk er geantwoord werd…

Deze uurwerken zijn heel goed te servicen ik doe ze vaker.
Deze uurwerken zijn idd helaas niet meer leverbaar dus mits er niks kapot is is het te servicen.
Er zijn van eta ook gelijke uurwerken te koop.
Als het goed is staat het eta nummer er ook op.

Gr,

3 likes

Bedankt voor het meedenken, ik heb de Edox maar in zijn bijzondere doos gedaan en een prisma horloge aangeschaft.

2 likes