Edox only

Plaats hieronder al je foto’s en info over het merk Edox. Het merk bestaat al sinds 1884, dus kom maar op met de plaatjes.

Hieronder wat foto’s van mijn Edox moonphase (Les vauberts):

12 likes


Ze zijn prachtig!

9 likes

4 likes

Ik vind de vintage Delfin modellen vaak wel leuk :grinning:

7 likes

Ja ziet er leuk uit. Kastvorm is mooi en de wijzers zijn uniek. :ok_hand:t3:

2 likes

6 likes

Wow die is mooi!

3 likes

Ik heb een aantal edoxen gehad, momenteel 2 in bezit. Deze

En deze, what reminds me: wie heeft er een mooi leren bandje 22 mm voor deze? Op nato slaat nergens op natuurlijk dit model, maar ja, ik had niks anders:

5 likes

O wauw die is ook echt heel gaaf. Leuk dat je het uurwerk kan zien vanuit de wijzerplaat. Die verdient een mooie lederen band.

1 like

heel mooi !

1 like

Thanks! Ik vind ‘m ook echt prachtig.
Heb ‘m van een mede forummer overgenomen en ik blijf me er over verbazen hoeveel upjes deze had gekregen.
Prachtige looks, goeie afwerking en een accuraat quartz uurwerk!

4 likes

Ik heb een vraagje over de ‘waarde’ van twee Edox’en die ik aangeboden heb gekregen ter inruil.
Met het merk Edox heb ik opzich wel iets, dus ik heb er wel interesse in. Het is alleen zo dat ik nogal eens flipper, dus ik kijk ook altijd (ongeveer) naar de verkoopwaarde. Nu gaat me dat niet om tientjes werk, maar ik kan zelf moeilijk een indicatie aan deze twee hangen.
Vind namelijk vooral de nieuwprijzen en ook die varieren.

Betreft deze duiker en chrono. Als ik me niet vergis een C1 diver en een titanium chronograph.

Hulp wordt gewaardeerd!

3 likes


Mijn enige Edox.

5 likes

Hier ook maar eens iets plaatsen. Edox is niet zo heel erg aanwezig op het forum. Mooi merk met een rijke historie…

4 likes

Ruilwaarde van de chrono max 225-250. Die andere 180 eur max schat ik

2 likes

Hmm… Dan was ik nog vrij ruim. Ik dacht al aan om en nabij de €300,- - €350 voor de chrono en €200,- voor de duiker :sweat_smile:

2 likes

Ja wat de gek ervoor geeft. ik zou niet meer geven voor die Edoxen dan die bedragen. Edox schrijft snel af. Tenzij je ze echt zelf wil houden.

1 like

Die afschrijving is me inderdaad wel bekend! Zelf houden is voornamelijk mijn twijfel, maar ik ken mezelf te goed, denk dus niet dat dat gata gebeuren :laughing:

2 likes

Hoi,
Wat ik mij afvraag is Edox nog zelfstandig?

Ik zie ze niet terug onder de grote holdings. Ik dacht swatch maar kennelijk niet.
In de jaren 90-00 waren ze toch echt exclusief. Vaak lopen kwijlen bij de grand/ocean modellen, tegenwoordig een paar honderd euro?
Geldt ook voor Tissot… toch bijzonder

Gevonden,
https://www.weiszgroup.com/brands-benelux
Nee, helaas, distributeur!
Website nog wel actueel
Edox.ch

1 like

Dit topic eens nieuw leven inblazen.

Dit was mijn eerste zwitser na de Seiko’s. 12 jaar geleden gekregen voor een speciale gelegenheid. Dacht draag hem weer eens na maanden in de doos in een la!

In die 12 jaar veel veranderd maar deze gaat nooit weg.

En hij blijft leuk met dat Guilloche en rose goud.

7 likes