Hoihoi, bij toeval deze Edox tegengekomen
Ik kan er helemaal niks over vinden en twijfel daarom of het wel een ‘echte’ is ? Is het de moeite waard om deze op te laten knappen ?
Er staat wel spanning op de veer maar hij loopt helaas niet.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen ?
Die jas ziet er gerelumed uit.
Sorry, het is de 1e keer dat ik een bericht wil plaatsen met fototjes … lukt me nog niet zo goed
Krijg het ook niet weg en ‘goed’ geplaatst !? Ingewikkelde site
Lijkt wel een Hamilton maar dan de Lewis.
Eerst en vooral: ik ben geen expert. Ik beschouw mezelf als liefhebber van mechanische horloges, en meen me te herinneren dat ik een vrij goed geheugen heb. Dit uurwerkje heb ik al vaak gezien: het is een zogenaamd Wehrmachtswerk, Unitas 6325. De database van Ranfft dateert deze versie rond 1970. Dat lijkt mij ook te kloppen met de kastvorm.
De vormgeving van de wijzerplaat associeer ik niet met “pilot watch”, eerder geïnspireerd door militaire horloges uit WW II. En ik heb nooit eerder dit kastdeksel op een Edox gezien (voor wat dat waard is). Misschien om de claim “pilot” te ondersteunen? Verder vind ik het een leuk ding. Of het de moeite is om op te (laten) knappen moet je zelf beoordelen.
Hoi Chi, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Daar kan ik wat mee … waarschijnlijk samengesteld dus. Dat ‘Pilot’ heb ik er zelf van gemaakt gezien het vliegtuigje. Ik ben ook een liefhebber. De fantasie is vaker mooier dan de werkelijkheid
ik zou zeggen: “…mogelijk samengesteld.” Misschien is alleen het achterdeksel verdacht.
Waar zouden we zijn zonder dromen en hoop ?
Mis alleen een foto van de binnenkant van het deksel
Dit lijkt me een wat oudere Indiase replica. Just saying.
Is vrijwel (+95%) zeker niet een echte Edox.