Edox wel of niet?

Hallo,

Omdat jullie hier behoorlijk bij de tijd zijn en verstand hebben van horloges.

Edox is een mooi merk. Maar vraag me af of je voor 750 euro niet beter voor een ander merk met gelijke functies (Calendar) kunt kiezen. Hoe zijn de meningen hierover?

https://www.edox.ch/shop/ch_en/les-bemonts-perpetual-calendar-stainless-steel-black-dial-black-leather-strap.html

Groeten,
Edwin

1 like

Welkom!
Voor zover mij bekend is Edox een goed merk en op zich niks mis mee.

Er is zeker in die prijsklasse meer te vinden maar ik ken geen horloges met een dergelijke kalender dus ik kan je niet verder helpen.

Edox is gewoon :top:

Persoonlijk not a big fan. Zou voor dat geld andere horloges overwegen, but if you like it. Go for it.

1 like

Edox is een prima merk. MIjn eerste automaat was een Edox en die draag ik nog regelmatig met plezier.

Wel is het zo dat de advieprijs vaak vrij hoog en er er standaard hoge kortingen te vinden zijn.
Ik vind dit een mooi horloge, maar gezien het feit dat het een kwart is vind ik hem wat aan de prijs, ondanks de mooie complicaties

Daar zit ook mijn twijfel: Mooie complicaties maar wat hoog in de boom qua prijs. Is ook 10 mm dik.
Vandaar mijn vraag of er fraaie alternatieven zijn?

1 like

10mm dikte is dun hoor voor dergelijke complicaties. Dunner ga je ze niet snel vinden denk ik.

Edit: hij is 10mm dun dus maar met 42mm best wel weer fors ook. Als je daar de pols voor hebt verder op de prijs na een prima keuze. Zal verder weinig aan mankeren.

Mijn ervaring met Edox is prima. Ik heb deze een tijdje geleden gekocht voor 995 e. Alles doet het prima, is ook een mooi horloge om te zien. Het is alleen niet echt een populair horloge in NL, en tweedehands niet echt gewild. Maar als je niet van plan bent het te verkopen en je vindt het een mooi ding, zou ik het gewoon doen. Is ie te duur? Mwoah…weet ik niet. Het is een quartz, ik denk een rhonda uurwerkje. Maar wat kost een eta, ook iets van 150 e? Dan betaal je ook teveel voor een hamilton die 800 e kost…

1 like

In mijn ervaring prima horloges, maar betaal nooit retail bij Edox.

1 like

Ik heb prima ervaringen met meerdere edoxen. Degelijke afwerking, een mooi merk en een tikje brutaal/anders.

Probeer inderdaad wel wat kortingen op te snorren.

1 like

Ik vindt dit erg mooi hoor… En lekker eigenwijs. :slight_smile:

Ik vindt hem het overwegen voor dit jaar nog wel waard…

2 likes

Nu toeslaan ? :slight_smile:

https://www.seriouswatches.eu/collections/edox

1 like

Ik zag hem… Rekbaar begrip, dit jaar. :sweat_smile:

1 like

Ja, morgen is ook dit jaar :slight_smile:

2 likes

:grin:

Bedankt voor alle feedback! Ik neem het mee in m’n afweging.

Ga in ieder geval niet de retailprijs betalen. :grin: