Hello, ik heb recentelijk een Edox Electronic aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden van maar ik zit wel met een vraag. Desondanks het duidelijk een Quartz is (op de achterkant is er een aanduiding van de batterij), glijdt de secondewijzer als een mechanisch horloge en hoor je hem ook tikken als een mechanische. Iemand die mij wat verklaring kan geven?
Is het een stemvork horloge?
Geen idee, is er een manier om het te achterhalen? Heb het gekocht via een veiling dus geen contact gehad met de verkoper.
Heb zelf een electronisch horloge van het merk Sandoz. Door middel van een batterij wordt het balanswiel in werking gesteld. Geen stemvork dus. Zal mij niet verbazen als dit horloge via hetzelfde principe gaat. Hierbij een foto van de mijne.
Als dat verklaart waarom de wijzer zou glijden ipv tikken kan dit inderdaad. Bedankt allesinds!
Dat klinkt plausibeler inderdaad!
Zou best wel eens zelfde kaliber kunnen hebben.
Esa 9157. Beide merken hebben ze gebruikt voor hun electronische horloges. Horloge is dan van na 1975
Klinkt inderdaad mogelijk, bedankt alvast voor de info! Als u nog meer informatie heeft ivm mechanisch-electronische horloges/edox/…, ik ben 1 en al oor.
Als het hetzelfde kaliber is, hier wat informatie.
Tikt 8x per seconde.
Achterkant van mijn horloge ziet er volgens mij behoorlijk zelfde uit als de edox:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&ETA-ESA_9157