Eeltplekje

Hallo,

Reeds enkele maanden ben ik de trostse eigenaar van een omega PO (45.5 mm)
Nu stel ik vast dat ik aan mijn linkerhand (waar ik de PO draag) een ‘plekje’ heb waar de kroon de handrug raakt. Hebben jullie ook een ‘horlogeplekje’ ?
Rechtsdragen heb ik geprobeerd gezien de kroon dan niet naar de handrug wijst, maar ik kan er maar niet gewoon aan geraken.

Ik heb hetzelfde probleem met sommige horloges.
Ik ben inmiddels sommige horloges dan dus ook wel rechts gaan dragen.
Het is een kwestie van wennen, maar je kunt er aan wennen hoor.
Hoeft ook niet bij alle horloges natuurlijk.

Een dergelijke klacht heb ik wel eens vaker gehoord. Gelukkig heb ik er geen last van.
Er is maar één remedie: de Omega PO aan mij geven! :smiley:

Ik zie anders ook wel een betere remedie: De PO aan MIJ geven :smiley:

Ben je die klok zat, donder 'm gewoon in de sloot.

(meld mij dan wél even welke sloot…dan ga ik even snorkelen :smiley: )

Dat is precies de reden dat ik de kroon graag op 8 uur heb.

(of bij de 12, zoals bij een bullhead)

Ja, ik heb hem ook! De eeltplek dan…:smiley:

Ik heb sinds de Rikketik dus al ruim 2 maanden lang bijna onafgebroken mijn SNDA13. Die heeft een flinke kroon in het midden.
Op onderstaande foto zie je goed mijn eeltplek.

Horloge wegdoen en een horloge met een diameter van 32 mm of minder kopen, je zult zien dat je er dan geen last meer van hebt.

Je kunt ook een zakhorloge kopen, de eeltplek op je hand zal dan ook zeker verdwijnen (het kan zijn dat je dan op andere plaatsen eelt krijgt)

Toch raar dat de meeste krone rechts zitten en de meeste horloges links worden gedragen. Hier zou de ombudsman naar moeten kijken. AL die ontsierende eeltplekken, dat kost de samenleving toch ook geld!?

Je kan ook een horloge kopen voor linkshandigen, dan zit de kroon aan de andere kant. Probleem opgelost.:smiley:

NicoB)-

Volgens is dat met een reden (dat de kroon rechts zit, en het horloge links gedragen wordt), dan kun je hem opwinden terwijl je het omhebt.

Terwijl veel horlogefabrikanten adviseren om een horloge niet op te winden als het om de pols zit. Het zou beter zijn voor het opwindasje om het horloge voor dat doel even af te doen.
Een beetje tegenstrijdig dus.

hharry Schreef:

Toch raar dat de meeste krone rechts zitten en de
meeste horloges links worden gedragen. Hier zou de
ombudsman naar moeten kijken. AL die ontsierende
eeltplekken, dat kost de samenleving toch ook
geld!?

Nâh, ik zit er helemaal spiegologies door in knoop. Zijn er eigenlijk ook praatgroepen voor? Hoewel ik denk dat ik hier op dit forum al bij best een leuke praatgroep zit… :slight_smile:

Had ik eerst ook last van. Toen heb ik de band van mijn horloge wat strakker gemaakt zodat ie braaf op mijn pols blijft zitten en niet richting mijn hand gaat.

Dus zet hem eens een gaatje strakker en probleem opgelost!

Het hoeft niet direct op te winden zijn, maar je kan bijvoorbeeld ook de tijd of datum veranderen als je hem om hebt.

Thehaguedragon Schreef:

Ja, ik heb hem ook! De eeltplek dan…:smiley:

Ik heb sinds de Rikketik dus al ruim 2 maanden
lang bijna onafgebroken mijn SNDA13. Die heeft een
flinke kroon in het midden.
Op onderstaande foto zie je goed mijn eeltplek.

http://i466.photobucket.com/albums/rr30/thehaguedr
agon_2009/IMAG0343.jpg

ik wilde het niet zeggen maarten toen je bij mij op visite was, maar nu weet ik waar die enorme eeltplek vandaan komt die van je pols tot je ellenboog loopt:D

Ik draag mijn horloge rechts en heb daar geen eelt van. Van het gitaarspelen daarintegen… :smiley:

Mischien een horloge kopen zonder kroon ? , in de vorige watching staat er een !!!

Vind sommige horloges ook prikken, maar zoals met alles, went alles.