Een (1) Hamilton of even doorsparen en 2 Seiko's?

Hey Whisky,

Heb zelf de Hamilton in de 38 mm. uitvoering, de meest verkochte versie.
Gewicht 57 gram en 8 mm. hoog dus draagt geweldig comfortabel.
Heet nu misschien een dress-horloge maar was in de 60 er jaren een dagelijks te dragen horloge…
Mooi uurwerk 2892A wat ook in meer (veel duurdere) horloges, o.a, Meistersinger wordt gemonteerd.
Hoewel niets ten nadele van de beide Seiko’s zou ik toch de Hamilton voorrang geven als eerste aankoop.

Groet, Bob

1 like

Doorsparen +1…:wink:

Sumo draagt heerlijk comfortabel en prima qua grootte. Oranje op mm300 band naar goede tevredenheid.

Als dresser is de Seiko ook mooier vind ik. Inderdaad iets drukker maar dat mag naar mijn mening

Knuppel in het hoederhok.

De Sumo heb ik helemaal niks mee, hoewel ik duikers best wel oké vindt.Te dikke lunette en te dunne band die er niet bij hoort.
De 065 heb ik gehad en was oké, maar misschien wel teveel aanwezig als dresser.

Ik zou gaan voor de Hamilton. een ultieme dress watch.

Gezien door de ogen van een 50-plusser.

:smile:

two cents,
Elf.

1 like

Als je een dresser wilt de Hamilton.

Antwoord op je vraag: ik kocht de Seiko’s. Ik vind ze allebei mooier dan de Hamilton.

Ik zou voor de twee Seiko’s gaan.

De Hamilton is 38 óf 42 millimeter volgens mij. Afhankelijk van je kleding: draag je veel pakken/nette kleding? Dan 100% Intra-Matic. Is dat niet het geval, dan zul je 'm denk ik niet vaak (kunnen) dragen.

oef. Toen ik dacht dat iedereen zei te gaan voor de 2 seiko’s komen er leden voorbij die voor de Intra matic zouden kiezen. Word nog lastig. :smile:

@ Migbar. Nee ik draag hoogst zelden een pak. Is de Hamilton dan veel meer dressier dan de Seiko? Dus zonder pak is de Hamilton dus eigenlijk geen goede keuze of te beperkt volgens jullie?

Vind die Hamiltons altijd van die karakterloze ‘koude’ dingen…

Mooi twee van die (niet de minste) Seiko’s man!:sunglasses:

Ik ben best wat minimalisme gewend,
maar die Hamilton verveeld me nu al…:sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hamilton is een stuk dressier dan de Seiko. Komt ook door verschil in formaat. De Hamilton is 38 (de 42 versie vind ik persoonlijk uit verhouding) en behoorlijk plat. De Seiko is 40mm en aardig dik nog. Zeker als je een croco band op de Seiko zet met contrasterende stiksels is hij behoorlijk veelzijdig en zeker niet te dressy. Daarmee laat hij zich combineren met wat meer verschillende kleding stijlen.

De Seiko is mooi. Ben er niet voor niets een keer hotel de botel van geweest.
Met heul veul plezier gedragen.

:hand:

Elf.

Zelf draag ik hem bij pakken dus op een netter bandje zonder stiksels. Wat meer ingetogen en legt de focus op de klok.

Als het een Hamilton met microrotor is zou ik daar voor gaan.

Ik vind de seiko erg mooi, zoals @anon50762135EV hierboven al heel mooi laat zien. Wel is hij vrij dik en misschien wat druk voor een echte dresser. Beetje persoonlijke smaak natuurlijk, vind het heel verschillende horloges.

Op een bandje zonder stiksels is hij netjes genoeg voor bij een pak hoor…

De Hamilton doet mij denken aan de Max Bill. Vind 't een mooie klok. Maar, niet de meest veelzijdige klok die ik kan bedenken. Net als jij draag ik (gelukkig) niet heel vaak een pak. Ik zou zo’n horloge alleen daarom al, zelf niet kopen. De Cocktail Time en Sumo zijn, ook weer imho, twee van de mooiste betaalbare dressers en duikers. De CT heb ik zelf niet (gehad) maar is, vind ik, net zo representatief als veelzijdig en wat een beauty! De Sumo… Man, hou op. Ik durf hier te zeggen, zeker nu de Certina Action Diver boven de 700 Euro zit, de beste duiker in deze prijsklasse. En, ja dat is persoonlijk natuurlijk, erg easy on the eye. Kijk alleen al naar die geweldig gevormde kast. Is geen kleintje, maar nog wel draagbaar, door de lugvorm. Wat mij betreft echt een keeper! M.a.w. een bijzonder eenvoudige keuze, voor mij. Nu jij nog! Veel wijsheid en plezier met kiezen!
Nog even 'n plaatje dan, ter inspiratie! ; )

Vanavond zie ik ‘live’ de blauwe Sumo, misschien wel de enige duiker onder de 1000 euro op staal die mijn Halios Tropik uit de kist gaat verdrijven…

Sharkdiver te toolish, Steinhart duikers niet genoeg eigen smoel, Certina duikers kunnen me niet echt bekoren…

Zal mij benieuwen, de Tropik ligt al te rillen in de kist :wink:

De Hamilton en dan doorsparen voor de blauwe Sumo.

Ik zou alleen de witte Seiko kopen. Vind hem heel mooi.

Zonder de twijfel de Seiko’s… Ik vind persoonlijk de Seiko dresser al mooier van de Hamilton :wink: