Geen kraakje of barstje te zien, ja wat droogtewerking… Is dit dan een nieuw horloge? Jawel. Een hele echte 42 jaar oude, ongedragen Omega Seamaster 145.029. Voorzien van het betrouwbare 861 handopwinduurwerk.
Fantastisch toch (tu)?
Het bandje heb ik er af gehaald om het te sparen. Ook is het wat uitgedroogd natuurlijk, dus niet echt veilig meer om het horloge aan te hangen. Nu zit ie even op een nato, wat ook nog best gaat qua looks.
Enneh, je gaat het me vast niet vertellen, maar: waar vind je zoiets, en, wat heeft dit gekost?
Edit: Wat nog even boven komt drijven: een nieuw uurwerk wat 42 heeft stil gestaan kan beter niet worden opgewonden aangezien de smeermiddelen zijn aangetast. Een servicebeurt kan dus geen kwaad (dan is hij weer ‘als nieuw’ )
YES Bert, je hebt 'm!!!(tu)
Prachtige klok, bijna net zo mooi als die van mij:D:D
Inderdaad, hoe zit het met de “gang”? Misschien een beurtje nodig? Persoonlijk zou ik een alternatief racingbandje kopen. Die zijn er genoeg:
Bedankt mannen! Het horloge heb ik gevonden bij een liefhebber die op mp en chrono adverteert.
De verkoper heeft een indrukwekkende verzameling en verzorgt deze goed. Het horloge heeft regelmatig gelopen en is afwisselend op de kast en op net glas opgeborgen. Bij het ophalen was het horloge al opgewonden, dus kon er sowieso niets meer aan doen. Ik kijk nu even aan hoe de reserve en gangwaarden zijn, maar w&v gaan hier zeer binnenkort wat aandacht aan geven.
Leuk om te zien. Ik heb zelf de 145.024 (andere kast, andere band) ooit gekocht in 1974. Één keer een glaasje laten vervangen bij Kinsbergen en 25 jaar lang gedragen, zonder verder onderhoud.
Toen stootte ik er een pusher af en liep hij al niet meer te best. En het oranje vervaagt na verloop van tijd, vooral van de wijzerplaat.
Poos in de la gelegen en een jaar of 5 geleden bij Ferrie op laten knappen.
Nu draag ik hem weer af en toe.
Als je hem laat servicen, vertel ze even voorzichtig te zijn met de wijzerplaat. Bij Ferrie kwam er wat lumen van de markers los (kleine stukjes maar, maar toch!). Kan je niks aan doen, maar nieuwe wijzerplaten zijn er niet meer.
Je kan het goed zien bij de rechter streep van de “12 uur” marker: er is een stukje vanaf.
Ach, 't is een oudje en een kniesoor die er op let, alhoewel ik wel baalde toen ik het zag. En Ferrie ook natuurlijk, maar ja, gebeurd is gebeurd.
Een schot in de roos, deze verworvenheid!!
Wat een uitstraling, de schoonheid zelve!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze verfijnde tijdgenoot.
Weet niet zeker wie je bedoelt. Maar als je doelt op Cindy/anneloes etc van mp, dan nee. Dit horloge klopt wel degelijk, en deze verkoper was wel betrouwbaar
fa98cc_z.jpg
Prisma GT -2509 by Malus65, on Flickr
Erg mooie combi zo! Ik ga zeker eens zo een band
proberen. Hoop dat het horloge niet wat klein gaat
ogen op mijn pols dan.
Morgen eens wat bandenboeren aflopen.
Te klein? Ben je mal, het is gewoon een vette Omega kletser:D Die racingstrap van mij is gevuld, dat zou ik in jouw geval niet willen, denk ik. Dat is origineel ook niet zo.