Een adembenemende schoonheid

De nieuwe Moritz Grossmann - ATUM Date , met een geinige manier van datumaanwijzing… :slight_smile:

.

.

.

Vanaf € 35.800 …

13 likes

Zeker erg mooi zeg…kost wel een aardige duit…nog eventjes doorsparen :joy:

1 like

WAt komen er toch mooie horloge’s uit Glashutte.

1 like

Goed bezig, die Duitsers…

1 like

Mooi horloge, adembenemend? Nee, dat was de prijs…

1 like

was ook een zinspeling op de naam van het werkje … :slight_smile:

nou, vind het inderdaad wel erg mooi klokje hoor, inclusief prijs en datumaanduiding. Waar ik wel een moet wennen zijn de wijzers. De minutenwijzer MET, en de urenwijzer ZONDER ‘overhang’ (of is hier een verantwoorde term voor?)

1 like

“te lang” ??

nee, next perse te lang. Ik bedoel meer… de secondewijzer heeft nog stukkie aan andere kant van de as. De uienwijzer helemaal niet.

Ja daar zit wel wat in nu je het zegt.

Ps wat is een uienwijzer :joy:

hahaha, stomme speller. Deed ie daarstraks ook al, nu even niet opgelet. UREN wijzer… :slight_smile:

2 likes

Top…ik was 'm al HELEMAAL kwijt :wink::smile:

Misschien vergroot het de afleessnelheid wel. De datumindicatie werkt daar ook aan mee in vergelijking met de extra wijzer van een pointer date. Ben ook nog niet overtuigd van de esthetiek eigenlijk. De wijzers hadden in het kader van de afleesbaarheid verder ook net wat meer “vlees” mogen hebben, wat meer oppervlakte in verhouding met de rest.
Kast-, lugs- en kroonvorm spreken me van de foto niet meteen aan. Waar zijn die extra knobbel op 3:45 en die “HE valve” op 10 eigenlijk voor?

Even gegoogeld: De extra kroon op 10 uur is voor verzetten van de datum en de drukker is voor een “secondendstop”. Soort van simpele stopwatch/hacking functie denk ik.

2 likes

kijk, now you are talking.
Dit soort posts ben ik van je gewend, gewoon horloges die voor de gemiddelde mens niet te betalen zijn en derhalve bijzonder fraai zijn.
Ook deze weer, Mooi door zijn relatieve eenvoud en een prachtige datum aanduiding, een soort van pointerdate zonder pointer.
Bedankt

groetjes Lenno

1 like

Prachtig! Eén van de schaarse keren dat ik goud mooier vind.

1 like

Ik dacht meer aan "geamputeerd"
Is iig erg lelijk.

En uienwijzer: sommige Cristopher Ward’s hebben ze (helaas). Dit dus:

1 like

Ik vraag me bijna af wat er nu echt uit Glashütte komt,misschien is is postbus aldaar reeds voldoende.
Ben er op zakenreis eens doorheen gekomen,is piepklein.

Dit soort wijzers zag je vroeger op klokken wel vaker, zie de wijzers van mijn Paardjesklok… :slight_smile:

Hier is het wel heel extreem moet ik zggen… :slight_smile: