Een algemene vraag over horloges

Beste allen,
Zoals eerder bij het voorstel rondje aangegeven, probeer ik hier op dit forum ook te leren over de verschillende soorten/merken horloges.
Je hebt zoveel merken in verschillende categorieën. Denk aan Casio tot AP
Mijn vraag is welk merk horloge behoud haar waarde.
Ik houd het bij mijn prijsklasse.
Ik liep aantal maanden geleden in de Bijenkorf en zag een Rado Captain Cook, ik was meteen verkocht. Echter lees je in dit forum weinig over dit merk. Vervolgens raakte ik helemaal verliefd op een Tudor GMT (prachtig horloge), maar tussen deze horloges is er al een prijsverschil en ik snap ook waarom. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening over de waarde vastheid van de horloges en of bijvoorbeeld een Rado waard is om aan te schaffen.

Alvast bedankt.

1 like

Een horloge is het waard om aan te schaffen als jij het mooi vindt en er het geld voor over hebt. Vooral kijken naar wat je mooi vindt en niet te lang nadenken over waardevast etc. Beetje scherp inkopen en dan lekker dragen en ervan genieten! Deze discussies eindigen altijd weer met mensen die gaan orakelen over het merk dat begint met R…

Overigens kun je die Rado (gaaf model) een stuk goedkoper vinden op Chrono24.nl

11 likes

Dank voor je antwoord.

Ik sluit me helemaal aan bij @Sanderr. Als je geld wilt verdienen zijn er zat betere manieren. Maar ik probeer zelf altijd wel ‘scherp’ in te kopen, maar meer om er zelf een goed gevoel over te hebben. Dus nieuw met een goede korting of in het blauwe hoekje of marktplaats zodat de meeste afschrijving er al af is.

2 likes

Ik sluit mij ook bij @Sanderrr aan. Horloges moet je niet zien als een investering, want dat zijn zij voornamelijk niet. Gewoon kopen wat je mooi vindt en lekker dragen en ervan genieten.

1 like

Dit heeft mij ook lang bezig gehouden maar niemand heeft een glazen bol. Ik denk dat slechts 0,1% van alles wat er ieder jaar wordt uitgebracht zijn waarde behoudt of zelfs meer waard wordt. Bij merken als AP of Rolex is dat natuurlijk anders, maar ook niet zo vreemd met de prijsverhogingen door de jaren heen, want dat trekt de trekt van oudere modellen mee.

Ik heb wel gemerkt dat “gewone” collecties die al heel lang bestaan, langzaam meer waard worden en soms weer richting de toenmalige retail prijs gaan. Te denken aan de IWC Mark Fliegers, Seamaster 300m etc. De Mark XV gaat nu al richting de originele retailprijs. Ik denk dat dit komt omdat een serie ook verzamelwaardig is (dus elke opvolgende referentie willen). En je “groeit” er mee op en eendagsvliegen zijn niet interessant.

De Rado Captain Cook is een gaaf en mooi horloge! Als je twijfelt over de prijs kan je het idd tweedehands of via Chrono24 proberen. Maar het “prijsnadeel” bij de juwelier ben je ook wel vergeten als dit jouw perfecte horloge is.

2 likes