In een doosje met niet-gerepareerde maar toch voor mij waardevolle klokjes vond ik toevallig vandaag op 5 december deze oude Alpina die volgens de inscriptie ene W v E precies 80 jaar geleden had gekregen… bizar toeval toch?
Jaren geleden deze classic na een reparatie terugontvangen met de kleine secondewijzer met tape op het glas geplakt - geen idee meer wat er mis was maar het uurwerk loopt prima en de kast ziet er als voor zo´n oudje schitterend uit.
Wat denken jullie - nog eens een poging wagen en dan bij wie?
Mogelijk is de tap waar het wijzertje op hoort afgebroken? ik zie hem in elk geval niet zitten in het gaatje. Dat zou betekenen een ander tandwiel zoeken; geen idee hoe lastig dat is met dit kaliber.
Bedankt voor je reactie. Zou m.i. best wel eens kunnen, ik heb nog tientallen reparatiezakjes met aantekeningen waar dat op ééntje mogelijk staat.
Zoeken naar een speld denk ik en de leeftijd helpt wat dat betreft ook niet echt vrees ik - misschien moet ik er nog eens mee naar een evt volgende clinic van @vinwat . Tot nu toe niet verder gekomen dan toekijken/luisteren