Een ander bandje redt het horloge

Ken je dat? Compleet uitgekeken op een horloge doordat je de juiste band gewoon niet kan vinden? Ik had dat met mijn longines legend diver…Ik heb er de originele mesh -en andere oem band bij maar ze verveelden snel waardoor het horloge niet gedragen werd. Toen zag ik de ldd op een andere band voorbij komen van een ander hf lid en raakte geinspireerd. Die band redde voor mij het horloge.

Heb jij ook zoiets gehad? Laat het hier dan zien.

21 likes

Probeer de LLD eens op een Erika’s MN bandje, horloge lijkt ervoor gemaakt te zijn!

28 likes

Ik heb dat met mijn Longines diver uit 1980.

Nu voor bijna niks een ‘Marlon Brando’ band van rubber besteld.

Ben heel benieuwd.

1 like

Mijn ldd hou ik zoals die nu is maar zoek ook nog de juiste band voor mijn groene aqua terra. Die heb ik weer terug op staal gezet.:smirk:

Herken het!

Heb mijn LLD via het forum overgenomen. Deze zat op een niet origineel leren bandje, wat prima maar niet spectaculair was.

Had ooit een plaatje van de LLD op zandkleurig canvas gezien en dat was erg mooi.

Vind een meer vintage leren bandje en een tropic rubber ook erg gaaf staan.

Op een groene band ook mooi, hoewel ik NATO wat minder vind passen bij het horloge.

Heb ook nog even de originele OEM sailcloth geprobeerd, en hoewel ik het een mooie stijl vind, maakt deze het horloge wat ‘saai’ mi.

8 likes

Vaak uitstel van executie en belandt het horloge uiteindelijk toch bij een ander baasje. Is geen ramp plus het houdt het blauwe gedeelte levendig :grin:

2 likes

Ik heb zowel de LLD als de BigEye gehad; de LLD was niks voor mij, maar ik heb weleens een Erika om de BigEye geslingerd. +1 voor de MN strap van mij!

12 likes

De big eye is het niet voor mij, heb niks met chronografen, aan de andere kant, een paar jaar geleden had ik niks met horloges dus dat zegt niks.:smirk::slightly_smiling_face:

1 like

Ook al 2x gehad, met Drex zijn conclusie als gevolg. Als de klik er niet is gaat een band het niet oplossen.

Heb wel een horloge dat ik de max vind, maar die nog niet de ideale band liggen heeft. Op vandaag reeds leuk, maar er valt nog meer uit te halen.

1 like

Het horloge bevalt nu toch een stuk beter maar deze en mijn aqua terra zijn idd wel de twijfelgevallen.:smirk:

Je kunt inspiratie opdoen van foto’s of je koopt een hele stapel bandjes bij CNS voor weinig en je experimenteert er op los.

Ik ben snel uitgekeken op een band. Draag horloges in rotatie.

Afgelopen maanden wat met verschillende kleinere ribbed NATO gedaan. Vind ze minder leuk worden met de maand.

Vond die ribbed Mostert NATO van de zomer heel gaaf. Ondertussen die kleur helemaal beu.

5 likes

Dat is idd een totaal andere aanpak. Houd je alle banden of stuur je ze terug?

1 like

Ik hou alle banden. Kan mix-and-match blijven doen met mijn horloges.

Ik heb altijd het plan om het ‘originele’ bandje nog te kopen. Ben daarvan afgestapt omdat ik een bandje niet lang genoeg draag.

De kosten van de banden zijn laag. Heb ook een Erica MN band voor € 80 of originele banden van € 120 van fabrikanten. Absoluut topproducten. Voor die hele bundel van 60 bandjes op de 1e foto heb ik bij CNS € 350 betaald. Per bandje nog geen € 6.

2 likes

Ik zou ook wel eens een mosterd nato willen proberen, maar op die onderste foto lijken ze net oranje…

2 likes

Jij koopt ze dan eigelijk bijna tegen groothandel zo een hele bundel.

1 like

Is denk ik de belichting. Wat voor lugbreedte heb je nodig?

Ik heb de meeste dubbel. Je kunt hem van mij krijgen als je de verzendkosten betaald.

2 likes

Groothandels prijs valt wel mee. CNS is niet duur. Mazzel voor mij was dat met Black Friday ze flink veel banden hadden afgeprijsd en bij 5+ banden krijg je ook 20% korting op het totaal.

1 like

voor deze krijg ik ook geen goede band gevonden. De stalen band is prachtig en goede kwaliteit maar heb toch liever een leren.

2 likes

Goedenavond,

Bij mij kwam de zelfde vraag op als bij ‘Watchingwatches’.

Mocht u nog een 20 of 22 mm versie over hebben, dan zou ik die graag overnemen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Edwin Oostrom

1 like

Graag gedaan! :wink:
Blij dat je hem hebt gehouden!
Ik vind dit echt een pracht horloge en er zijn nog zoveel meer mogelijkheden!

Upcoming: Bruine croco band!
(Leer op een duiker?! Jazeker, kerst enzo! Gaat mooi worden!)

1 like