Een ander bandje redt het horloge

Staat ‘m heel tof :+1:
Gaaf horloge :star_struck::star_struck:

1 like

Dacht ook dat er een andere origineel op zat…Zolang de lugs maar niet verpest zijn…:+1:

1 like

De Bulova Mil-Ships is ook een leuk voorbeeld.
Prima horloge, maar de meegeleverde 16mm nylon band is in het gunstigste geval adequaat te noemen, maar is eigenlijk te dun en te slap om goed met het gewicht van het horloge om te gaan.
De Haveston 16mm canvas banden zijn leuk, een stuk dikker en steviger en zijn qua stijl ook goed passend, alleen is de gesp/sluiting nogal scherp op de randen en op de pin ook (vierkant en scherp, in een canvas band, niet echt geweldig voor de slijtvastheid).
Ik had nog van een ouder Hirsch bandje nog een passende en veel meer afgeronde 16mm gesp gevonden, maar dat was hoogglans, en dat staat er eigenlijk ook niet zo mooi bij. Dus 5 minuten met een verse schuurspons en nou is dat ook redelijk mat en past het beter.
Dus Bulova horloge, Haveston band, geschuurde Hirsch sluiting.

5 likes

Toevallig hoe dit topic stil viel met een bulova.

Deze groene band destijds voor mijn at gekocht maar was het niet. Vandaag een beetje banden ed aan het ordenen en kwam hem tegen. Op de bulova gedaan die ik eigenlijk niet meer droeg omdat ik de band niet mooi vond. Maar nu ziet het weer prima uit.:grinning:

2 likes

1 like

Meestal lukt een ander bandje niet om een horloge te redden. Reeds 4x geprobeerd, nog maar 1x gelukt.

4 likes

Het horloge waar ik dit topic mee startte ruim 2 jaar geleden, is nog steeds onderdeel van de collectie en de at waar ik destijds aan twijfelde is er ook nog steeds. Nou moet ik wel zeggen dat ik heel moeilijk of eigenlijk niet, een horloge kan verkopen. :grimacing:

Ik heb horloges gehad waarbij de standaard band vervangen door een mooie aftermarket strap het horloge meteen geweldig maakte…

Bijvoorbeeld deze Bulova Meteorite op de Monstraps hybrid rubber…

(Potver…dit is wel echt een kandidaat voor een re-buy…:grimacing:)

En iedere Damasko die ik heb gehad. :blush: Altijd meteen de stock band in de doos en bijvoorbeeld een mooie Clover erop…

3 likes

Hoewel redding niet persé nodig is

2 likes

Vindt het zelf ook altijd leuk om met banden te spelen :wink:

3 likes

:point_up_2:

Redding niet nodig

4 likes

vindt de onderste, OEM band? het mooiste

1 like

Jep.
Vond het maar een slap dun bandje…