Ziedaar het probleem met machine learning en deep learning systemen: ze produceren generieke shlock omdat het systeem niks anders kan dat compulsief herkauwen wat internet er al over zei, waarbij de meest generieke tekst wint bij de gratie van het feit dat middle of the road fluff simpelweg vaak voorkomt in de herkauwde dataset.
Kortom, door Tissot te vergelijken met een luipaard, benadrukken we de elegantie, behendigheid, precisie en snelheid die het merk kenmerken.
Samengevat, door Maurice Lacroix te vergelijken met een adelaar benadrukken we de scherpe blik, kracht, majesteit, precisie en leiderschap die het merk vertegenwoordigt in de wereld van horloges.
Zoals Cruijff al zei “elk voordeel, hebt zijn nadeel”, maar ik denk zoals jij dat er vele gevaren aan AI kleven. Wellicht ook wel positieve, maar de weegschaal zal denk ik negatief uitvallen.
Je slaat de spijker op z’n kop, AI doet gewoonweg niets anders dan uit een bulk data en marketing de rode draad te pakken en doet dat heel snel. Moest wel lachen om de associatie van patek met de zwaan, had ook net zo makkelijk een Cartier kunnen zijn toch. Zo had de haai ook een assoiatie kunnen zijn met de Seadweller van Rolex, o nee daar staat de leeuw voor. Wel leuk om te spelen met AI, zolang het spelen blijft maar dat zal rap gaan veranderen.
Echt lachen, liet AI een associatie maken tussen een Tissot horloges en met welk dier hij dan zou komen. Een adelaar of een valk kwam hij mee. Hangt echt af hoe je de vraagstelling in AI maakt