Een avondje thuis met AI | Nee! Het is niet wat je denkt!

Ik zag ergens een post voorbij komen waarin iemand ChatGPT had gevraagd automerken te associëren met dieren…

Leuk idee om dat ook met horlogemerken te doen.
Dus thuis op de bank, eerst een prompt in ChatGPT om een aantal merken te vergelijken met dieren.

Daarna heb ik deze door Firefly in Adobe laten genereren.

Alles door A.I.

Waarom? Geen idee!
Wel lachen toch?

70 likes

Grappig. Niet eens slecht geschreven. Ook niet erg meeslepend.

1 like

Leuk vormgegeven! Zeker leuk, ik ben erg benieuwd waar, en vooral wanneer, het heengaat met AI

Nee dit is toch echt Squale :wink:

12 likes

Bij AP moest ik meteen aan hun CEO, Bennahmias, denken. Ook zo’n nogal aanwezig type. :wink: (live meegemaakt op een beurs in 2018).

Toch wel verontrustend dat AI al zo ver is, we gaan daar nog veel van horen en uiteindelijk maar weinig positiefs vrees ik.

2 likes

Ziedaar het probleem met machine learning en deep learning systemen: ze produceren generieke shlock omdat het systeem niks anders kan dat compulsief herkauwen wat internet er al over zei, waarbij de meest generieke tekst wint bij de gratie van het feit dat middle of the road fluff simpelweg vaak voorkomt in de herkauwde dataset.

12 likes

Wel echt leuk, vooral Breitling, ChatGPT associeert dat merk dus met een schele arend :joy::+1:t2:

8 likes

Breitling > aviateurs > vogel

Rolex > kroon > leeuw

Dat is AI. En welke mafkees het ooit in z’n hoofd heeft gehaald op deze onzinduplicator het woord ‘intelligence’ te plakken …

En wij moeten eens praten. Dan ontwikkelen we anti-AI software om AI nog dommer te maken :grin::+1:

6 likes

Dit zegt chst Gpt ovet Tissot en Maurice Lacroix.

Kortom, door Tissot te vergelijken met een luipaard, benadrukken we de elegantie, behendigheid, precisie en snelheid die het merk kenmerken.

Samengevat, door Maurice Lacroix te vergelijken met een adelaar benadrukken we de scherpe blik, kracht, majesteit, precisie en leiderschap die het merk vertegenwoordigt in de wereld van horloges.

1 like

Zoals Cruijff al zei “elk voordeel, hebt zijn nadeel”, maar ik denk zoals jij dat er vele gevaren aan AI kleven. Wellicht ook wel positieve, maar de weegschaal zal denk ik negatief uitvallen.

Je slaat de spijker op z’n kop, AI doet gewoonweg niets anders dan uit een bulk data en marketing de rode draad te pakken en doet dat heel snel. Moest wel lachen om de associatie van patek met de zwaan, had ook net zo makkelijk een Cartier kunnen zijn toch. Zo had de haai ook een assoiatie kunnen zijn met de Seadweller van Rolex, o nee daar staat de leeuw voor. Wel leuk om te spelen met AI, zolang het spelen blijft maar dat zal rap gaan veranderen.
Echt lachen, liet AI een associatie maken tussen een Tissot horloges en met welk dier hij dan zou komen. Een adelaar of een valk kwam hij mee. Hangt echt af hoe je de vraagstelling in AI maakt :laughing:

2 likes

Tsja, wat moet je ermee? Bedankt robot……

2 likes

@discobot
Genereer eens plaatje voor Tudor?

3 likes

Je kan mij oproepen door @discobot help weergeven te schrijven.

HF is een voorloper zoals je ziet.

1 like

@discobot help weergeven

Wat is AI?

Ai, ai ,ai, je kon het niet laten, he?

2 likes

Haha, best leuk gedaan en wat een mooie afbeeldingen. Die kun je dus ook a la minute laten genereren?

1 like

Misschien Hublot proberen?

1 like

Haha, Adobe Firefly heeft er ook wat moois van gemaakt. :crazy_face:

1 like

Discobot ligt nog z’n roes uit te slapen

1 like