Een baan zoeken in de horlogebranche

Geachte forumleden en medehorlogeliefhebbers,

Een paar maanden geleden ben ik afgestudeerd (HBO Facility Management) en nu ben ik op zoek naar een baan. Nu zou ik wel graag in de horlogebranche willen werken vanwege mijn passie voor de (Zwitserse) horlogerie. Ik zie het alleen (nog) niet zitten om hiervoor naar Zwitserland te verhuizen. Kennen jullie wellicht horlogebedrijven of merken die gevestigd zijn in Nederland en waar ze wellicht een enthousiaste nieuweling kunnen gebruiken voor een leuke sales- of vertegenwoordigersfunctie?

Alle tips zijn welkom!

Mvg,

Alexander

Waarom wil je met een HBO facilty management in hemelsnaam een sales of vertegenwoordigersfunctie gaan bekleden?
Dat snap ik niet helemaal eigenlijk, dan doe je jezelf volgens mijn een beetje te kort.
:wink:
Groeten,
Marijn

Schrijf eens een school aan waar ze uurwerkmaken als opleiding hebben, er zijn echt veel horlogemakers te kort, ze komen ze daar in het laatste jaar gewoon van de bank plukken… die zullen je wel adressen kunnen geven of gewoon alle grote merken aanschrijven…

Mijn beste,

Je hebt een PB.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Waarschijnlijk hebben de meeste horloge bedrijven ook last van de internationale KC.
Een pas afgestudeerde enthousiaste medewerker is leuk en aardig, maar Ć ls ze iemand zoeken, zal het belangrijkste kriterium waarschijnlijk dat het iemand is met ervaring in zijn vak.
Mijn advies: Zoek een baan die je bevalt, krijg ervaring en nog belangrijker: werk je omhoog!! Na 10 jaar ervaring ben je zeker gewilder.
Verhuizen naar buitenland (tijdelijk) is wel positief, als je terug komt zijn Nederlandse bedrijven erg geĆÆntresseerd (denk bijv. aan Shell mensen, hun carieres gaan stijl bergopwaards door veel buitenlandse ervaring).

Misschien goede tips, veel succes!
(je mag dit rustig negeren, ik wens eigenlijk ook GEEN REACTIES.)

Ik werk sinds een jaar ook in de horloge industrie en mijn tip is gewoon ā€˜brutaal’ zijn. Schrijf de merken/bedrijven aan waar je graag wilt werken. Gewoon een open sollicitatie. Zorg ervoor dat je een goede/nette CV en begeleidende brief hebt opgesteld en versturen die handel! Heb je na een of twee weken nog geen reacties, bel na of ga langs. Indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek, zorg er dan voor dat je alles weet van het bedrijf. Doe je huiswerk.

Je hebt het ook over een sales functie, wil je ook in een winkel werken?

1 like