In mijn zoektocht naar een vintage Omega Geneve Dynamic vraag ik mij af of de speciale vorm van de behuizing juist fijn of daarentegen onooglijk zal lijken.
Het belangrijkste idee achter de Dynamic was om een horloge te creëren dat anatomisch het best zou passen aan de pols. Wat de Omega Geneve zo onderscheidt is de architectuur van de kast én de band. Terwijl de vorm van de behuizing een ellips is zijn de wijzerplaat en het mechanisme rond.
Omega is ‘ mijn merk ‘ maar ‘k ben er niet volledig uit of dit design mij kan (blijven) bekoren.
Welke aparte of bijzondere behuizing heeft jou horloge? Wat trekt jou daarin aan of stoot juist af? Show.
Een staaltje van mooi design.
Die prachtige mocca kleur, de secondewijzer, minimalistisch en toch sportief.
En met een datumcomplicatie die beslist niet stoort.
Wel tijdgebonden natuurlijk maar ziet er nog steeds puik uit!
Of het een icoon is durf ik niet te zeggen.
Maar wel zeker een model dat iedere horlogeliefhebber kent.
Ik kan alleen maar zeggen dat deze zeker bij een omega liefhebber in de collectie moet zitten ik heb hem nu op leer, maar heb ook de bijhorende stalen band. In beide gevallen een genot om te dragen.
Als omega liefhebber ben ik op zoek naar eentje, maar ben nog niet 100% overtuigd van de looks en grootte gezien mijn kleine pols. Toch blijven de Dynamic 's mijn aandacht trekken
Een paar niet alledaagse kasten. Kast is voor mij erg belangrijk. Het moet passen, in balans zijn. Daarnaast kan ik erg genieten van de afwerking bij sommige merken.
Ja, maar ik heb dus een horloge wat dus waterdicht is door een geschroefde kroon. Deze is denk ik ook uit dat jaartal. Maar ben daarom benieuwd of die van Omega dat ook is.
Een gewone waterdichte kroon.
Het is een kast uit één stuk, om bij het werk te komen moet je het glas verwijderen, vandaar dat er achterop het nummer (107) staat van het daarvoor benodigde geredschap.
Je hebt bovendie een speciale sleutel nodig om de band te verwisselen