Onlangs heb ik deze leuke “Chinees voor weinig” overgenomen van een mede forumlid.
Het horloge loopt verrassend goed op tijd, overigens.
Het standaard bandje was niet veel. Dat had ik ook niet verwacht. Dus, een mooie aanleiding om zelf weer eens een bandje te maken:
Ik heb een oude broekriem gebruikt om de band te maken. De standaard gesp was gepolijst. Ik heb met een nagelvijl de gesp een ‘brushed steel’ oppervlak gegeven.
Voor heel weinig geld heb ik al heel veel plezier gehad van het horloge.
Bedankt voor het kijken.
Het is ook zeker geen ‘holy grail’, dit horloge.
Maar het was zo goedkoop, dat ik gewoon benieuwd was hoe geconstrueerd zou zijn en hoe het zou lopen. En ik moet zeggen, het valt me niks tegen.
Ik heb nog getwijfeld of het niet ergens een replica van zou zijn, want dan zou ik het helemaal niet dragen.
En het is bedoeld om mogelijk eens wat meer mee te experimenteren dan alleen kast openmaken, zonder huilen als het misgaat.
Wel jammer van die rode wijzer. Ik dacht dat het een gangreservemeter zou zijn. Ik had nog geen horloge met een gangreservemeter en het leek me leuk eens te kijken hoe dat werkte. Helaas is het een decentrale seconde, die meeloopt met de centrale seconde.
mooieklokjes Schreef:
Mooi bandje zeg! (tu) Ben alleen niet zo weg van
het horloge…