Een battle: Hodinkee reiswekker vs F.P. Journe tafelklok

Even een poll. Welke heb je liever? De welbekende Hodinkee reiswekker voor om en nabij de 6.000 dollar? Of deze F.P. Journe tafelklok voor 40.000 dollar?

Ik lig echt in een deuk. Zie dan het uurwerk op de laatste foto. 40.000 dollar…

  • Doe mij die reiswekker maar
  • Ik heb liever de tafelklok
  • Een Casio F-91W kan alles en meer

0 stemmers

1 like

Dat ding van Hodinkee is wel erg duur voor wat je krijgt.

1 like

Je hebt blijkbaar nog niet op de link van de FP Journe geklikt?

6 likes

Zoals zo vaak bij F.P. Journe, zijn de wijzers totaal verkeerd geplaatst t.o.v. elkaar. De urenwijzer zegt 12 minuten over, de minutenwijzer is al 6 minuten verder.

Ik stuur Sinn’s en Omega’s terug hiervoor, maar een Journe hoeft blijkbaar helemaal niet langs de QC…? :thinking:

Ik plaats regelmatig zelf wijzers, dus je hoeft mij niets uit te leggen. Ik denk dat ik zelf maar eens contact met Journe opneem. :sweat_smile:

4 likes

Nou ja kijk, dit is het uurwerk, dus daar kun je ook maar weinig van verwachten.

Voor 40.000 dollar :joy::joy::joy::joy:

3 likes

Zo’n Hodinkee reiswekker - maar dan het originele hema klokje waarvan het afgeleid is - heb ik hier nog ergens liggen. Geen idee waarom deze 6000$ zou moeten kosten. Een eigen typeface mag wat kosten.

2 likes

Een F.P. journe klok kan wel een flink stuk goedkoper. Ik betwijfel of de prijs klopt;

Is die FP Journe een 1 april grap?

Die FP Journe is toch nep? Het staat er zelfs op: ‘invenit & fake it’.

Badoem tsss.

3 likes

Ik heb zo’n travel clock van Hodinkee staan, maar ik zou hem niet zo snel verkopen (ook al is het met een flinke winst) voor zo’n FP Journe.

2 likes

De poll heeft gesproken, topic kan dicht :laughing:

War een rommel …

Dat Hodinkee ding, wat een giller was dat. Zoek nog maar eens terug naar commentaren. En hoe Hodinkee de comments uitgezet had op de eigen site. Complete miskleun in alle opzichten.

2 likes

Haha, eindelijk een grapjas die daar vraagt:

Hello, is this solid platinum? Thank you for your time.

Ja, heb ik toen ook gevolgd!

Eens!

Volgens mij was het ook voor hen wel een eye opener en hebben ze daar later ook wel op gereageerd. Tegenwoordig hebben ze ook echt veel meer betaalbare samenwerkingen en niet alleen maar heel exclusief.

Zelf ben ik ook niet op de markt voor een hele dure reiswekker :smiley: