Ik ben aan het opruimen en kwam dit nogal “vreemde” polshorloge tegen, waarschijnlijk uit de erfenis van mijn schoonmoeder…
Achterop staat 14K 0,585 met een eekhoorntje en nummer 112755.
Wat het vreemde eraan is, is dat het bandje van zwart elastiek is.
Het glaasje is helaas helemaal verkleurd en zeer bros geworden.
Ook denk ik dat het niet meer werkt, maar ben gewoon een beetje benieuwd.
14k gouden dameshorloge. Maar verder geen merkje zichtbaar op deze foto’s. Waarde zal waarschijnlijk beperkt blijven tot de goudwaarde. Maar misschien heb ik het geheel mis.
Er staat geen merk op, wat ik vreemd vind voor een horloge dat van goud is. Ook dat er aan een gouden horloge een elastiek bandje zit. Komt dat meer voor? Hoe oud kan dit horloge ongeveer zijn?
Dat soort dingen. Is het de moeite waard om te laten repareren of doe ik hem gewoon weg als oud goud?
Misschien dat ik iemand blij kan maken met onderdelen als er niets meer van te maken is. Dat soort dingen…
Zonder een grapje over schoonmoeders te maken zou ik zeggen JA
Je ziet de vorm van de bandaanzet. Iemand had ooit geen zin om een passende band te zoeken en heeft dus deze band eraan gezet. Dat toont welke waarde er toen aan het object gehecht werd.
Maar verwacht niet teveel. Een paar grammetjes 14karaat à ± 25 per gram dat is één keer met de familie naar de snackbar als ie open is.