Ik ben Danny 22 jaar en ook ik heb het horlogevirus opgelopen. Nu ben ik opzoek naar een mooi eerste horloge voor mijn toekomstige verzameling. Ik zoek een horloge in de prijsklasse tot 500 euro, schakelband of leder wat zowel casual en formeel gedragen kan worden. Veel juweliers komen aan met een Armani, Breil of Boss…Maar volgens mij zijn er merken die in deze prijsklasse een veel betere kwaliteit kunnen bieden?
Hopelijk kunnen jullie mij de ‘‘gouden’’ tips vertellen waar ik op moet letten en welke merken zouden jullie voorkeur hebben?
In die prijsklasse zou ik kijken bij merken als Tissot, Hamilton, Certina of microbrands. Het hangt natuurlijk vooral af van waar je naar op zoek bent. Vertel ons wat je mooi vindt, laat wat voorbeelden zien, pak het EHBO lijstje van het forum erbij en je krijgt hieronder vast en zeker gerichte adviezen.
Voorkeur voor automaten komt vast nog wel. Begin jij over een Sumo of doe ik het?
Hoi Danny, welkom op het forum. Hoewel een Sumo (Seiko SBDC033) misschien niet heel erg dressy is, is het zeker een stoere nette duiker met automatisch uurwerk.
De meeste automatische Tissot of Hamiltons hebben zichtbodems, waardoorheen je het uurwerk kunt zien.
Mocht je bewust vooral quartz horloges genoemd hebben: Eigenlijk de verstandiger keuze. Quartz horloges zijn nauwkeuriger, lopen altijd en zijn vaak goedkoper bij vergelijkbare kwaliteit. Maar toch: als ik naar de vegende secondenwijzer van een automaat kijk, doet me dat wel wat. Het is een ‘levend’ mechanisme wat afhankelijk is van mijn polsbewegingen om te blijven werken. De band tussen mens en machine is zo wel heel erg voelbaar.
Welkom op het forum, en succes met zoeken!
Ik zou inderdaad ook bij Tissot of Hamilton gaan kijken. Hele goede merken in de prijsklasse die je aangeeft.
Welkom op dit forum en heel veel succes met je zoektocht naar een mooi horloge!
Je hebt nu al zoveel adviezen gekregen, die moet je eerst maar eens gaan bekijken. Als je er dan nog niet uit bent horen we het wel.
Welkom Danny.
Een automaat is niet per se beter, maar wel prettig dat je je horloge niet de hele tijd hoeft op te winden. Vaak wel net een tandje prijziger.
En handopwinders hebben op zich ook wel hun charme. Kwestie van smaak.
Welkom Danny! Voor €500,- heb je een heleboel keus! Het forum zal je ongetwijfeld kunnen helpen die keus te maken. Veel plezier en hou ons op de hoogte als je weet wat het is geworden. Met veel foto’s natuurlijk.
Welkom Danny!
Met de info die je hier krijgt heb je binnen no time een passend horloge gevonden. Ben benieuwd naar je NA topic.
Vergeet de foto’s niet .
.