Een berg plastic aan je pols! :)

Lichtelijk beïnvloed door de enthousiaste verhalen van Flexofiel over zijn G-Shock, ben ik ook eens voorzichtig gaan koekeloeren voor een G-Shock. Want het fascineert toch wel, zo’n kunststof alleskunner.
Na wat zoeken op het wereldwijde web viel mijn oog op de G9000, ook wel de Mudman genaamd. De naam zegt het al: het klokkie is modderbestendig.
Sinds twee weken ben ik de trotse bezitter van deze stoere klok, en ik moet zeggen: helemaal te gek! Als liefhebber van mechanische uurwerkjes had ik dit nooit van mezelf verwacht, maar het is wél zo! :wink:

Hoe massief het ook oogt, het weegt 56 gram. Tja, kunststof natuurlijk en er zit een quartz-uurwerkje in. Maar who cares? Met een berg wereldtijden, vijf alarmen, twee stopwatches, een countdown-timer en nog een hele trits andere functies kan het ook niet anders!
Het ziet er stoer, robuust en zwaar uit, maar het zit vederlicht en hartstikke lekker aan de pols. Ik heb 't kreng amper in huis en ben er nu al aan verslaafd! :slight_smile:
Overigens is het horloge niet alleen modderbestendig. Mijn pasgeboren dochtertje heeft er al over gespuugd, gepoept en zelfs geplast. Even onder de kraan afspoelen en klaar! :smiley:

De eerlijkheid gebiedt mij overigens hier te vermelden dat mijn vrouw het een oerlelijk horloge vindt. En ik begrijp haar volledig! Want deze plasticberg heeft natuurlijk niet de elegantie van menig analoog horloge dat hier de revue passeert. Maar toch… Ik vind 't gewoon stoer! Een lekker horloge voor warme zomerdagen.

Hey Paul, wat leuk dat jij je hebt laten inspireren door Flexofiel. Ik vind de G-shock gewoon een stoere klok en ik kan mij voorstellen dat je hem heel leuk vind met al die mogelijkheden. Ik heb zelf ook twee Casio’s en ben er ook heel tevreden over.
Al die mogelijkheden zijn gewoon leuk en dat dit allemaal in zo’n klokkie is ingebouwd. Lekker uitproberen en er van genieten.

@Ajan: Zo groot genoeg? :slight_smile: :slight_smile:

Voel ik mij hier lichtelijk vereerd? Who cares: jij hebt een Modderman!
Stoer ding, mijn oog is er laatst ook al op gevallen.
Die dual verlichting is erg stoer, en dat blijft 'ie ook -net zoals de rest van de klok- na een kernrampje/decennia of wat.

Momenteel zijn ze bij Casio lekker bezig, ook qua reissues.
Kijkje hier nemen: http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=17

Draag zelf (ook) afwisselend mooi & stoer, maar ik mag dit soort klokken graag omdat ze stoer zijn en daardoor mooi worden.
Leuk feitje is natuurlijk dat de doos van een duur merkhorloge (btw: niks op tegen hoor) vaak minder kan hebben dan dit soort pretklokken.

Mij hebben ze alle 3 tot nu toe nooit in de steek gelaten en ik weet gewoon dat dat ook zo blijft.

Veel pret ervan en modder ze aan met het ding :wink:

En dan nog een bril om je bril te vinden … (let wel: :))

Het is zeker een stoer horloge!! En zo te lezen kan de “Mudman” heel wat hebben :wink:

Natuurlijk ook erg fijn dat die hartstikke lekker aan je pols zit (tu)

Veel draagplezier, Paul G.