Een betaalbaar GMT-horloge gezocht

Geen boycot/blokkades? Groot aanbod Vostoks, ook Speciale Edities.

Deze Boldr Explorer 2 kost naar weinig bij mij overigens… :wink::wink:

1 like

Heb deze uiteindelijk vandaag kunnen bestellen voor de prijs die je aangaf.
Los van het ongemak dat zijn website alleen in het Italiaans is zodat je steeds alles eerst door google translate moet halen, bleek hij aanvankelijk geen betaling met credit cards te ondersteunen, hoewel dat op zijn website wel wordt aangegeven. Alleen met PayPal, maar dat wil ik nou juist weer niet gebruiken…

Uiteindelijk had hij daar een oplossing voor gevonden en na nog wat gedoe met pop-up’s op de website van die payment provider kwam de bestelling toch door.

En nu klopt mijn hart vol verwachting tot het pakketje door de schoorsteen naar beneden komt :rofl:

2 likes

Ben benieuwd! Sinterklaas is al weg dus het zal wel gewoon de koerier worden…
We zien graag je foto’s als ie om de pols zit!

Goede vangst! Voor mij het enige model wat ik ooit eerder heb gehad, heb verkocht en daarna toch weer wou hebben :grin:
Even fingers crossed totdat hij op de mat landt en daarna zorgeloos genieten! :ok_hand:

2 likes

Ach, het was het enige horloge in het topic dat me echt aansprak voor op reis: simpele GMT dus zonder na te denken de tijd thuis en ter plaatse kunnen zien, ecodrive dus geen gedoe met een batterijtje dat op een ongelegen moment vervangen moet worden, kan tegen een stootje dus je hoeft er niet zo voorzichtig mee te zijn als met die van 5 mille :wink:, een titanium dus licht.

En je gaf aan dat ze sinds kort ook verzenden naar landen buiten Italië, dus we hebben met vereende krachten de webshop een beetje kunnen aanpassen zodat dat in meer gevallen ook mogelijk is. Veel mensen zien denk ik toch betalen met een credit card in een webshop als het veiligst.

3 likes

Same here! Toch een aangename verrassing dat een bedrijf zo prima luistert naar klanten. :+1:
Dubbel zo mooi dat TS hier nu vruchten van kan plukken :partying_face:

1 like

Nou, hij viel niet op de mat want DPD bezorgt bij ons niet aan de deur, dat vinden ze te veel werk, maar dropt onze pakketten standaard bij een pick-up punt. Deze keer zelfs niet bij het dichtstbijzijnde. Maar vanochtend het pakket daar opgehaald en het was het wachten waard, moet ik zeggen.
Hierbij wat plaatjes:

Nu alleen nog even de gebruiksaanwijzing lezen voor het instellen van de GMT-functie.

7 likes

Kijk aan! Heel tof :+1:

Tijd instellen doe je aan de hand van de 24-uurs wijzer en de minuten wijzer in stand 2 van de kroon. De urenwijzer stel je vervolgens in door de kroon in stand 1 te zetten; de ene richting is de datum vooruit, de andere richting de urenwijzer 1 uur vooruit. :slight_smile:

Ik ben heel benieuwd hoe deze jou de komende tijd gaat bevallen!

2 likes

Alles bij elkaar was dit voor mij een zeer bevredigend topic. Veel geleerd over de verschillende soorten, merken en uitvoeringen GMT-horloges en uiteindelijk ook een zeer betaalbaar GMT-horloge naar mijn smaak op de kop kunnen tikken door de tips van alle participanten. Dank daarvoor!

9 likes

Jammer is alleen dat de urenwijzer (in stand 1) alleen vooruit gezet kan worden, waardoor de tijd effectief naar het oosten opschuift. Om hem achteruit te zetten (voor als je naar het westen zou willen) moet je hem 24 min het gewenste tijdverschil uur vooruit zetten, waardoor ook de datum een dag verder springt, die je dan weer moet corrigeren.
Tenzij ik het nog niet helemaal goed heb begrepen :thinking:?

1 like

Klopt inderdaad. Dit is in mijn ogen dan ook het zwakke punt van deze betaalbare gmt.
Voor mij is de gmt vooral om de tijd op Curaçao bij te houden zodat ik een beetje weet wanneer ik vrienden daar kan bellen. Dus die verzet ik vrijwel nooit.

Dan zou je inderdaad meer hebben aan dat andere type, die caller GMT.

Wij reizen nog al eens en dan is het wel makkelijk om steeds simpel je horloge even op de lokale tijd te kunnen zetten. Alleen is dat reizen vaak richting westen en soms in meerdere tijdzones in één reis…

Citizen had beter de datumaanduiding weg kunnen laten en in plaats daarvan de uurwijzer twee richtingen op verstelbaar kunnen maken. Die zijn er geloof ik ook wel, maar dat is dan weer een andere prijsklasse :grimacing:.

Maar anderzijds draagt deze Citizen wel weer erg fijn; titanium en een rubber bandje, je merkt bijna niet dat je hem om hebt :+1:.

1 like